Odświeżony logotyp Polskiego Związku Kolarskiego nawiązuje do ponad stuletniej tradycji związku. Łączy ją ze współczesnymi trendami w komunikacji wizualnej. Podkreśla rozwijającą się tożsamość środowiska kolarskiego. To także ważny krok w dalszym rozwoju federacji i budowaniu wizerunku nowoczesnej, gotowej na współczesne wyzwania organizacji.

Odświeżony logotyp czerpie z historycznego symbolu Polskiego Związku Kolarskiego. Charakterystycznemu orłowi towarzyszą koło oraz tarcza. Całość odświeżono i nadano jej nowoczesnego stylu, zachowując jednocześnie tradycyjny charakter. Nowy znak to współczesny herb podkreślający znaczenie doświadczenia PZKol, który pozostaje jednym z najstarszych związków sportowych w Polsce. Kolorystyka nawiązuje do barw narodowych oraz korzysta z czerni. Wyraża stabilność i wiarygodność.

Odświeżony system identyfikacji wizualnej to element zmian zachodzących w Polskim Związku Kolarskim.

– Kolarstwo w Polsce ma bogatą tradycję, długą historię i wielki potencjał. Jako związek stawiamy sobie ambitne cele, nie tylko na polu sportowym. Ważny jest dla nas także rozwój na płaszczyźnie organizacyjnej, finansowej i komunikacyjnej. Liczymy, że dzięki odświeżonej identyfikacji wizualnej uda się to osiągnąć i pozyskać nowych partnerów biznesowych. To symboliczne nowe otwarcie w polskim kolarstwie

– podkreśla Rafał Makowski, Prezes Polskiego Związku Kolarskiego.

Według danych CBOS na rowerze jeździ ok. 70% Polaków, to jedna z najchętniej uprawianych w kraju dyscyplin sportu. Kolarstwo zyskuje na popularności, a rowery w ostatnich latach stały się manifestem nowego, świadomego stylu życia. Kolarstwo w różnej formie dawno przestało być tylko sportem, a jest sposobem na dbanie o siebie, środowisko czy samorozwój poprzez turystykę.

– Zależy nam na dalszej popularyzacji dyscypliny. To nie tylko rywalizacja i wyścigi kolarzy zawodowych, ale również zdrowy styl życia, świetna forma rekreacji oraz ekologiczny środek codziennego transportu

– mówi Rafał Makowski.

Rebranding PZKol jest odpowiedzią na bardzo bogatą współcześnie kulturę rowerową. Fani jednośladów mają do wyboru mnóstwo możliwości – od rowerów szosowych, przez BMX i MTB, aż po kolarstwo torowe. Polski Związek Kolarski chce podążać za trendami i korzystać z rozwoju branży rowerowej.

Nowy logotypy i system identyfikacji wizualnej powstał przy współpracy z agencją Publicon Services.

Poprzedni artykułDo startu 80. Tour de Pologne 2023 UCI WorldTour pozostał już tylko miesiąc!
Następny artykułTour de France 2023: Lista startowa wyścigu
Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
Jan

„Odświeżony logotyp Polskiego Związku Kolarskiego nawiązuje do ponad stuletniej tradycji związku. Łączy ją ze współczesnymi trendami w komunikacji wizualnej. Podkreśla rozwijającą się tożsamość środowiska kolarskiego. To także ważny krok w dalszym rozwoju federacji i budowaniu wizerunku nowoczesnej, gotowej na współczesne wyzwania organizacji.”

Cóż za korpobełkot. Długami się zajmijcie. Co tam z torem? Kluby kolarskie fundujcie. Młodzież wysyłajcie masowo na klasyki belgijskie. A kres możliwości to logo…

charemski
charemski

„Panie Janie! Panie Janie!
Trzeba wstać. trzeba wstać”
I to jest pierwszy krok, i to jest dobry krok. Trzeba się odciąć od przeszłości, jeśli nie można prawnie to przynajmniej wizerunkowo. Logo mi się podoba 🙂 Zamiast demobełkotu to trzymam kciuki za kolejne kroki.

Jan
Jan

@ charemski
Przebudź się chłopie

Jakub
Jakub

A może to…dobra zmiana 😂😂😂 na razie logo poszło pod nożyce ale jestem sceptyczny i daje szansę. Oby tylko na tym się nie zakończyło. Pozdrawiam

Łukasz
Łukasz

Niedawno zmieniło się logo Polskiego Związku Rugby, teraz Kolarstwo. Poważne zmiany, nie ma co! Dzięki za info, że u góry jest orzeł.

Jan
Jan

Po takim heroicznym wyczynie dokonanym w trudzie i znoju jak zmiana logo to zarząd już może się czuć rozliczonym z całej kadencji. Brawo! Teraz ordery + premie.