Fot. SCOTT Polska

Givisiez, Szwajcaria. Grudzień 2022. Marka SCOTT przedstawiła dziś nowy standard w elektrycznych rowerach szosowych i gravelowych: Solace eRIDE. Cichy, wydajny i z silnikiem o niemal zerowym oporze, Solace jest bardzo wszechstronnym rowerem.

NOWY Solace eRIDE jest idealnym połączeniem komfortu, obsługi, wszechstronności i inżynierii.

JEDNA RAMA, DWA ROWERY

NOWY Solace eRIDE jest zarówno rowerową platformą szosową i gravelową, co daje; dwa w jednym. Z czystym, wszechstronnym designem, karbonową ramą i dużym prześwitem dla opon, Solace jest lekkim pakietem E-Bike z doskonałym zasięgiem. Dłuższe przejażdżki są zachęcane dzięki miejscu na 1 bidon + dodatkową zewnętrzną baterię lub 2 bidony i odpowiednie dedykowane do ramę roweru, torby.

Oba rowery dzielą się dziedzictwem ramy SCOTT Addict Gravel, roweru, który jest już liderem w klasie lekkiego sektora gravel.

PROJEKT RAMY

Pomimo posiadania otwartego środka suportu do umieszczenia jednostki napędowej, osiągnęliśmy bardzo podobne wartości sztywności w porównaniu do modelu Addict Gravel. Posiadanie tak kompaktowego systemu jak ten, który opracowała firma TQ, odegrało kluczową rolę podczas budowania punktów montażowych, w których silnik i bateria są montowane w ramie. Kompaktowe i minimalistyczne mocowania pomagają zachować gładką karbonową konstrukcję w strukturze ramy, unikając nieporęcznych lub skomplikowanych interfejsów.

4W Solace eRIDE zastosowano opracowaną przez SCOTT koncepcję kręgosłupa sztywności. W ramie Solace można wyróżnić dwa obszary, gdy mowa o strukturze karbonowej. Po pierwsze, dla obszarów, w których kolarz ma bezpośredni kontakt z rowerem, mamy specyficzne rozmieszczenie warstw karbonu, aby zapewnić komfortowe uczucie podczas jazdy. Z kolei plastry sztywności są zaimplementowane na dolnej stronie ramy, gdzie znajduje się większość masy, a także gdzie działają siły pedałowania. Prowadzi to do świetnej równowagi pomiędzy sztywnością i komfortem.

GEOMETRIA

Porównując z modelem Addict eRIDE, Solace ma niższą główkę ramy i dłuższy rozstaw osi, co daje bardzo stabilną jazdę. Prowadzenie wzbudza zaufanie i daje poczucie bezpieczeństwa. Zastosowanie tych samych wartości geometrii co w Addict Gravel było idealnym rozwiązaniem, aby nadać platformie Solace gravelowy charakter. W kwestii liczb jedyną różnicą są nieco dłuższe tylne widełki (+1cm). Stabilność, optymalny rozkład masy i większy prześwit to powody, dla których obie platformy różnią się od siebie.

TQ JEDNOSTKA NAPĘDOWA

Dzięki cichemu silnikowi TQ, Solace eRIDE umożliwia słuchanie dźwięków natury bez rozpraszania się. Lekka waga roweru oznacza, że można go łatwo używać bez pomocy, a dodatkową zaletą jest to, że silnik nie ma prawie żadnego oporu, co pozwala na używanie baterii tylko wtedy, gdy jest to potrzebne, optymalizując zasięg. Jest to bardzo ważne w przypadku szosowych lub gravelowych rowerów elektrycznych. Im większy opór systemu silnikowego, tym trudniejsza – i bardziej kłopotliwa – jest jazda ponad prawnie dopuszczalnym progiem 25km/h (UE). W przypadku systemu TQ nie ma tego problemu. Albo wyłącz silnik, albo zmniejsz poziom wspomagania, aby zachować żywotność baterii i cieszyć się naturalnym uczuciem pedałowania.

TQ to niemiecka firma założona w 1994 roku, która specjalizuje się w komponentach elektrycznych w wielu branżach, w tym lotniczej, medycznej i infrastrukturalnej. Z silnikiem HPR50, po prostu przepisali zasady, dostarczając bezprecedensowy stosunek wagi do mocy 1,8 kg dla 50Nm. Przy średnicy 8 cm, TQ wprowadziło innowacje poprzez zastosowanie systemu przekładni harmonicznych. Pozwala to na zmniejszenie rozmiaru, jednocześnie zwiększając dokładność systemu. Efektem tego jest lżejszy rower, lepsza integracja, przy jednoczesnym zmniejszeniu luzu dla bardziej naturalnego odczucia pedałowania. Technologia ta pozwala również na redukcję hałasu systemu dla prawdziwie naturalnego doświadczenia. W końcu jesteś w plenerze, aby, no cóż, cieszyć się w pełni plenerem.

ZAWSZE PODŁĄCZONY

Aby zachować czystość kokpitu, system TQ kładzie nacisk na łączność z urządzeniami i minimalistyczny wyświetlacz umieszczony w górnej rurze. Na pierwszy rzut oka, wyświetlacz LED dostarcza wszystkich najważniejszych informacji, takich jak poziom naładowania baterii w %, zasięg w kilometrach i tryb jazdy. Dzięki zintegrowanemu miernikowi mocy, podawane są dane dotyczące kadencji oraz generowane waty. Chcesz więcej? Podłącz swój telefon dzięki aplikacji, dostępnej przez Apple App Store lub Google Play Store. Dzięki automatycznemu połączeniu Bluetooth, możesz dostosować swoje tryby. Chcesz używać go z komputerem rowerowym?  To żaden problem – wykorzystaj wbudowany ANT+, który umożliwia połączenie z komputerem rowerowym, takim jak Garmin, Hammerhead lub Wahoo.

Oprócz baterii 360Wh zintegrowanej w dolnej rurze, wszystkie modele Solace są przygotowane do użycia dodatkowej zewnętrznej baterii 160Wh.Zewnętrzna bateria Solace jest dostarczana jako akcesorium i wygląda jak zwykły bidon.

Dzięki doświadczeniu TQ i unikalnej wydajności ogniw, pojemność baterii jest optymalizowana do maksimum. System E-Bike’a automatycznie dostosowuje się do posiadania dwóch źródeł zasilania dzięki technologii SMART.

Oznacza to, że podczas korzystania z dodatakowej baterii, system będzie traktował priorytetowo jego wyczerpanie przed wezwaniem do użycia zintegrowanej baterii Solace. Ponadto, gdy dodatkowa bateria zostanie rozładowana, przejście między źródłami zasilania jest automatyczne i płynne. Nawet tego nie zauważysz.

Specjalny system szybkiego podpinania SCOTT ułatwia beznarzędziową wymianę dodatkowej baterii na koszyk na bidon.

Cały system można również naładować za jednym razem. Po założeniu dodatkowej zewnętrznej baterii, wystarczy podłączyć inteligentną ładowarkę do jego portu. Tak jak poprzednio, system SMART najpierw naładuje wewnętrzną baterię E-Bike’a, a następnie uzupełni baterię zewnętrzną, dzięki czemu nigdy nie zabraknie Ci energii podczas jazdy. Czas ładowania jest szybki, główna bateria może osiągnąć 80% w ciągu zaledwie dwóch godzin ładowania.

Modele Solace 10 i Solace Gravel 10 są dostarczane z dodatkową zewnętrzną baterią  w pudełku. Dla wszystkich innych modeli jest ona dostępna na rynku jako dodatkowe akcesorium.

Kiedy nie używasz dodatkowej baterii, można szybko zmienić mocowanie, aby użyć drugiego koszyka na bidon. Szybko i łatwo.

KOKPIT

Kierownica combo Syncros Creston IC umożliwia kompletne wewnętrzne prowadzenie przewodów dla mechanicznych lub elektronicznych przewodów i hamulców tarczowych. Dzięki tej inteligentnej konstrukcji regulacja pozycji za pomocą szalek nigdy nie była tak łatwa.

 

Wszystkie modele Solace eRIDE są wyposażone w Syncros cockpit Creston IC combo w modelach Solace 10 i Solace Gravel 10 oraz dyskretny system zarządzania przewodami dla dwuczęściowego kokpitu kierownicy/mostka w pozostałych modelach. Sprytny projekt oznacza, że wymiana długości mostków jest łatwa i nie wymaga cięcia przewodów.

KOMPATYBILNE AKCESORIA

Zestawy błotników Syncros są dostępne dla obu modeli Solace, szosowego i gravelowego.

Solace eRIDE jest przystosowany do oświetlenia i jest kompatybilny z szeregiem produktów Syncros, dzięki czemu możesz być widoczny o każdej porze dnia. Za pomocą inteligentnego gniazda w górnej części rury można bezpośrednio podłączyć kompatybilne systemy oświetleniowe do głównego akumulatora.

Solace Szosowy i Gravel są kompatybilne z dedykowaną nóżką Syncros.

Bądź na bieżąco i podłącz preferowany komputer rowerowy do Solace, aby uzyskać wszystkie potrzebne informacje o swojej jeździe. Kokpit będzie pasował do każdego ze standardowych mocowań Syncros dla wszystkich kokpitów Creston.

LINIA SOLACE

Solace eRIDE będzie dostępny w opcji szosowej i gravelowej. Wszystkie modele posiadają karbonową ramę HMX. Kolekcja będzie liczyła 6 modeli, w tym 1 dedykowany kobietom, jako model Contessa.

W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z lokalnym Dealerem SCOTT.

guest
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
M.M.
M.M.

Tępa reklama, w dodatku przetłumaczona przez translator, („wycieczki są zachęcane”) jest tematem dnia???

baudet
baudet

Wstyd! Nie łaska po polsku napisać?

P.P.
P.P.

Dramatyczna papka marketingowa