Foto: @sprintcycling

Mads Pedersen po raz kolejny udowodnił swoją klasę. Duńczyk wygrał etap po raz trzeci w tegorocznym wyścigu.

Po dwóch kończących się podjazdami etapach, teraz przyszedł czas na taki zdecydowanie łatwiejszy. Kolarze mieli do przejechania dwie wspinaczki – obie pod Puerto del Pielago (9,3 km, śr. 5,6%). Za drugim razem na szczyt wzniesienia dojeżdżali jednak na 43 kilometry przed metą.

Taki profil trasy zdawał się sprzyjać harcownikom, tyle że ci niespecjalnie kwapili się do ataków. Walka o znalezienie się w ucieczce dnia trwała zaledwie sześć kilometrów. Zadecydowała pierwsza, dość niewielka akcja, przeprowadzona przez trójkę: Ander Okamika (Burgos-BH), Jonathan Klever Caicedo (EF Education-EasyPost) i Brandon McNulty (UAE Team Emirates).

Nie była to akcja spektakularna. Jej uczestnicy zdołali zgarnąć punkty za pierwszą z górskich premii (wjechali na metę w kolejności McNulty, Okamika, Caicedo). Na drugą wjechał już cały peleton. Ostatni z uciekinierów – ewidentnie najmocniejszy z nich – Amerykanin z UAE, został dogoniony 6 km przed szczytem drugiej wspinaczki pod Pielago.

Kolejne kilometry nie przyniosły bardziej soczystych ataków. Do mety ostatniego z podjazdów dojechał kilkudziesięcioosobowy peleton. Skorzystał z tego Richard Carapaz, który zdobył kolejne pięć punktów w klasyfikacji górskiej. Dzięki temu, Ekwadorczyk, który zdobył koszulkę po wycofaniu się Jaya Vine’a, ma już 24 punkty przewagi nad drugim Enrikiem Masem.

Choć tempo nie było zbyt wysokie, to nie wszyscy sprinterzy zdołali je utrzymać – wśród nich był Tim Merlier, który podczas tegorocznej Vuelty nie odniósł jeszcze ani jednego zwycięstwa. Ostatnią szansę będzie miał w Madrycie. Nie było również Kadena Grovesa czy Danny’ego Van Poppela. Walkę o zwycięstwo stoczyli inni – najbardziej widoczny był Trek-Segafredo, który wzorcowo rozprowadził Madsa Pedersena. Duńczyk to wykorzystał – na mecie w Talavera de la Reina odniósł swoje trzecie zwycięstwo w tegorocznym wyścigu.

Wyniki 19. etapu Vuelta a Espana 2022:

Results powered by FirstCycling.com

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments