W czwartek odbyła się prezentacja ekip przed Tour de France. Specjalne stroje na tę okazję przygotowały dwie drużyny – Alpecin-Fenix i Bahrain – Victorious.
W tym roku ekipy Alpecin-Fenix i Bahrain – Victorious wykorzystały prezentację zawodników przed Wielką Pętlą do zaprezentowania stworzonych specjalnie na tę okazję trykotów. Belgijska formacja ProTeams, dla której będzie to pierwszy start w Tour de France w historii, swoimi strojami oddała hołd zmarłemu przed dwoma laty Raymondowi Poulidorowi. Ich kolorystyka przypomina bowiem koszulki drużyny Mercier, w której przez całą zawodową karierę ścigał się Francuz.
“Poupou” osiem razy stawał na podium Wielkiej Pętli, lecz ani razu nie udało mu się zwyciężyć. W 1964 roku był najlepszy w Vuelta a Espana. W swoim palmares ma 7 etapów Tour de France, Mediolan – San Remo i klasyfikacje generalne takich wyścigów Criterium du Dauphine Libere, Paryż – Nicea czy Escalada a Montjuich. Już jutro do rywalizacji w Tour de France stanie wnuk Raymonda Poulidora – Mathieu van der Poel.
#MerciPoupou@mathieuvdpoel pays tribute to Raymond Poulidor: "He was my hero because he was my granddad" 💜💛 pic.twitter.com/6PY6GhWoLz
— Alpecin-Fenix Cycling Team (@AlpecinFenix) June 24, 2021
Inne koszulki, niż te, w których wystartują w Tour de France, zaprezentowali też wczoraj kolarze Bahrain – Victorious. Wyszli oni na scenę w białych trykotach Po prezentacji koszulki zostały… zniszczone. Jedna z nich została zdigitalizowana w formie „niewymienialnego tokena” (NFT – Non-Fungible-Token), który zostanie wystawiony na aukcję charytatywną. W ten sposób ekipa chce zebrać pieniądze, które później przeznaczy na walkę z otyłością i cukrzycą.
Drużyna Bahrain – Victorious chce zainspirować ludzi do uprawiania sportu i prowadzenia zdrowego stylu życia. Na koszulce znalazło się między innymi wiele haseł motywacyjnych i faktów na temat obu chorób.
Introducing the 'Maillot Disruptif’, the first WorldTour jersey crypto art.#TeamBahrainVictorious and @ALE_cycling together in a unique auction, raising money to combat obesity and diabetes.#RideAsOne #EVERYPEDALSTROKEISAVICTORY #TDF2021
🔗 https://t.co/MJ2Thr9uSX pic.twitter.com/QrkEMXgaV8
— Team Bahrain Victorious (@BHRVictorious) June 24, 2021
Nowe stroje, w których kolarze pojadą w tegorocznym Tour de France, zaprezentowały też BORA-hansgrohe i Team Jumbo-Visma. Niemiecka ekipa przyzwyczaiła nas już do tego, że na czas Wielkiej Pętli zmienia wygląd swoich koszulek. Jak informuje drużyna, nowe stroje mają uczcić 120. urodziny francuskiego Wielkiego Touru.
When you realize that you're 120 years late for the Tour de France, you need to be sure to hurry up to get to Brest on time!💨
We're celebrating the 120th anniversary of @Hansgrohe_PR founding with a special jersey design at this year's @LeTour 🇫🇷#TDF2021 @LeTour pic.twitter.com/ouFVximdzv
— BORA – hansgrohe (@BORAhansgrohe) June 23, 2021
By nie zlewać się z liderem wyścigu, swoje barwy na Wielką Pętlę zmieniła też drużyna Team Jumbo-Visma, której kolarze przez najbliższe trzy tygodnie będą ścigać się w szarawych, wybranych przez kibiców strojach. Na każdej z nich znalazły się też imiona i nazwiska fanów, którzy kupili koszulki „The Rapid Rebel”.
🇫🇷 #TDF2021
Special jersey, special @thebluetire 💙😏
Discover more👉🏼 https://t.co/bnrirtNKsM pic.twitter.com/nPSOReQPFY— Team Jumbo-Visma cycling (@JumboVismaRoad) June 24, 2021
Odmienione stroje zaprezentowała też ekipa Team Qubeka NextHash, która pozyskała wczoraj nowego sponsora tytularnego.
🇫🇷 #TDF2021
A closer look at our new Team Qhubeka NextHash jersey by @assos_com! 🤤
📷 Widen Production#BicyclesChangeLives 🖐 pic.twitter.com/f7dRtYjGaV
— Team Qhubeka NextHash (@QhubekaAssos) June 24, 2021