fot. Alpecin-Fenix

W czwartek odbyła się prezentacja ekip przed Tour de France. Specjalne stroje na tę okazję przygotowały dwie drużyny – Alpecin-Fenix i Bahrain – Victorious.

W tym roku ekipy Alpecin-Fenix i Bahrain – Victorious wykorzystały prezentację zawodników przed Wielką Pętlą do zaprezentowania stworzonych specjalnie na tę okazję trykotów. Belgijska formacja ProTeams, dla której będzie to pierwszy start w Tour de France w historii, swoimi strojami oddała hołd zmarłemu przed dwoma laty Raymondowi Poulidorowi. Ich kolorystyka przypomina bowiem koszulki drużyny Mercier, w której przez całą zawodową karierę ścigał się Francuz.

“Poupou” osiem razy stawał na podium Wielkiej Pętli, lecz ani razu nie udało mu się zwyciężyć. W 1964 roku był najlepszy w Vuelta a Espana. W swoim palmares ma 7 etapów Tour de France, Mediolan – San Remo i klasyfikacje generalne takich wyścigów Criterium du Dauphine Libere, Paryż – Nicea czy Escalada a Montjuich. Już jutro do rywalizacji w Tour de France stanie wnuk Raymonda Poulidora – Mathieu van der Poel.

Inne koszulki, niż te, w których wystartują w Tour de France, zaprezentowali też wczoraj kolarze Bahrain – Victorious. Wyszli oni na scenę w białych trykotach Po prezentacji koszulki zostały… zniszczone. Jedna z nich została zdigitalizowana w formie „niewymienialnego tokena” (NFT – Non-Fungible-Token), który zostanie wystawiony na aukcję charytatywną. W ten sposób ekipa chce zebrać pieniądze, które później przeznaczy na walkę z otyłością i cukrzycą.

Drużyna Bahrain – Victorious chce zainspirować ludzi do uprawiania sportu i prowadzenia zdrowego stylu życia. Na koszulce znalazło się między innymi wiele haseł motywacyjnych i faktów na temat obu chorób.

Nowe stroje, w których kolarze pojadą w tegorocznym Tour de France, zaprezentowały też BORA-hansgrohe i Team Jumbo-Visma. Niemiecka ekipa przyzwyczaiła nas już do tego, że na czas Wielkiej Pętli zmienia wygląd swoich koszulek. Jak informuje drużyna, nowe stroje mają uczcić 120. urodziny francuskiego Wielkiego Touru.

By nie zlewać się z liderem wyścigu, swoje barwy na Wielką Pętlę zmieniła też drużyna Team Jumbo-Visma, której kolarze przez najbliższe trzy tygodnie będą ścigać się w szarawych, wybranych przez kibiców strojach. Na każdej z nich znalazły się też imiona i nazwiska fanów, którzy kupili koszulki „The Rapid Rebel”.

Odmienione stroje zaprezentowała też ekipa Team Qubeka NextHash, która pozyskała wczoraj nowego sponsora tytularnego.

Poprzedni artykułPolski Związek Kolarski uzyskał zgodę na sprzedaż toru w Pruszkowie
Następny artykułMovistar przedłuża sponsoring ekip WorldTeams
Szukam ciekawych historii w wyścigach, które większość uważa za nieciekawe.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments