Fot. Tissot

Tissot, Oficjalny Chronometrażysta trzech największych wyścigów kolarskich na świecie (Tour de France, Vuelta a España i Giro d’Italia), ogłosił, że Primož Roglič dołącza do ekipy sportowych ambasadorów marki. Ten słoweński mistrz, dwukrotny zwycięzca Vuelta a España, zdobywca drugiego miejsca w Tour de France 2020 i wielki specjalista w jeździe na czas, jest słusznie uznawany za jednego z najlepszych kolarzy na świecie. Tissot, szwajcarska marka zegarmistrzowska historycznie związana ze sportem, po raz kolejny dowodzi swojego przywiązania do wyjątkowych sportowców i miłości do kolarstwa.

Tissot kocha sport, a zwłaszcza kolarstwo. Szwajcarska marka jest Oficjalnym Chronometrażystą Tour de France od 2016 roku (wcześniej w latach 1988 – 1991), sponsorem Tour de Romandie i Tour de Suisse, Oficjalnym Chronometrażystą Vuelta a España i Giro d’Italia oraz głównym partnerem Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI). Marka Tissot to niekwestionowany zegarmistrzowski król kolarskiego świata. W przeddzień wyścigu Paryż-Nicea (7-14 marca), inaugurującego międzynarodowy sezon kolarski 2021, Tissot z satysfakcją informuje, że kolarski mistrz, Słoweniec Primož Roglič, dołączył do teamu jego sportowych ambasadorów u boku, między innymi, Klaya Thompsona, amerykańskiej gwiazdy Golden State Warriors, Marca Marqueza, hiszpańskiego fenomenu moto GP i Tony’ego Parkera, wielokrotnego francuskiego mistrza NBA, dzisiaj na sportowej emeryturze.

„Jesteśmy dumni, że Primož Roglič dołączył do grona naszych ambasadorów”,

powiedział Dyrektor Generalny Tissot, Sylvain Dolla.

„Oprócz imponujących osiągnięć sportowych i niezwykłych cech właściwych mistrzowi, Primož Roglič jest uosobieniem ważnych wartości, takich jak determinacja, umiejętność pracy zespołowej i fair-play. Wartości te są także istotne dla Tissot, który w ten sposób wzmacnia swoje zaangażowanie w świat kolarstwa.”

W wieku 31 lat Primož Roglič jest kolarskim mistrzem o jedynej w swoim rodzaju historii. Urodzony w byłej Jugosławii, ten młody człowiek o ujmującej osobowości, rozpoczął sportową karierę w wieku 8 lat jako skoczek narciarski. Juniorski mistrz świata w skokach drużynowych w 2007 roku pięciokrotnie stawał na podium, w tym dwa razy na najwyższym stopniu, w zawodach Pucharu Kontynentalnego w skokach narciarskich. W 2011 roku postanowił jednak zamienić narty na rower i rozpoczął kolarską karierę.

Pierwsze kroki stawiał w Słowenii w 2012 roku jako amator, a w następnym roku podpisał umowę z Adria Mobil, wcześnie ujawniając swój talent. Niezwykle uzdolniony, w 2016 roku został profesjonalistą, dołączając do drużyny World Tour Lotto NL-Jumbo. W tym samym roku zajął drugie miejsce w jeździe na czas inaugurującej Giro d’Italia i dał się poznać szerokiej publiczności. Od tamtej pory nie przestaje się wspinać się po kolejnych szczeblach sukcesu. W 2017 roku wziął udział w swoim pierwszym Tour de France i, co jest wyjątkowym wydarzeniem jak na debiutanta, w znakomitym stylu wygrał jeden z etapów. W 2018 roku wygrał Tour de Romandie i zajął 4. miejsce w Tour de France. W 2019 roku ponownie wygrał Tour de Romandie! W tym samym 2019 roku dał dowód swojej klasy w wielkich wyścigach, wygrywając Vuelta a España.

W 2020 roku powtórzył swój sukces na hiszpańskich szosach, a także zwyciężył w wyścigu Liège-Bastogne-Liège. Rok 2020 był dla niego najlepszym sezonem w barwach ekipy Jumbo-Vismo, z którą ściga się od 2019 roku. W Tour de France 2020 Primož Roglič jechał w żółtej koszulce lidera przez jedenaście dni i spadł na 2. miejsce na przedostatnim etapie, podczas legendarnej już jazdy na czas. Mimo tego rozczarowania trwale zapisał się w pamięci dzięki ofensywnemu stylowi i prawdziwemu rozmachowi w podejmowaniu ryzyka. Słoweński mistrz, uznawany obecnie za jednego z najlepszych kolarzy na świecie, jest gotów, aby potwierdzić swój olbrzymi talent w 2021 roku.

„Jestem zaszczycony, że zostałem ambasadorem Tissot, który całkowicie angażuje się w kolarstwo”

powiedział Primož Roglič.

„Pomiar czasu stanowi integralną część mojego życia. Ten związek z Tissot ma dla mnie duże znaczenie.”

Krzyż we fladze szwajcarskiej będącej częścią logo Tissot symbolizuje szwajcarską jakość i niezawodność, z których marka słynie już od 1853 roku. Ogólnoświatowy zasięg czyni z Tissot lidera sprzedaży tradycyjnych szwajcarskich zegarków, każdego roku eksportującego ponad 4 miliony czasomierzy. Marka pozostaje wierna swojemu hasłu „Innovators by Tradition”, nieustannie pracując nad kolejnymi pionierskimi rozwiązaniami. Wysoka jakość każdego elementu zegarków zapewnia marce Tissot światową renomę.

Tissot pełni rolę Oficjalnego Chronometrażysty i Partnera koszykarskiej ligi NBA oraz międzynarodowej federacji koszykówki FIBA, wyścigu kolarskiego Tour de France oraz organizowanych przez UCI mistrzostw świata w kolarstwie szosowym, zawodów motocyklowych MotoGP™ oraz FIM World Superbike, a także wielu innych wydarzeń sportowych.

Poprzedni artykułCees Bol: „Pokazaliśmy, na co nas stać”
Następny artykułWalka z czasem – zapowiedź 3. etapu Paryż-Nicea 2021
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments