Fot. Shimano

Wiadomym było, że rok 2021 będzie wyglądał inaczej w zawodowym peletonie, ale chyba nikt nie spodziewał się takiej zmiany. Po blisko czterdziestu latach charakterystyczne żółte samochody Mavic odpowiedzialne za neutralny serwis znikną z peletonu, podczas nie tylko Wielkiej Pętli, ale także wszystkich innych wyścigów organizowanych przez ASO, czyli Amaury Sport Organisation. Ich miejsce zajmą niebieskie samochody Shimano.

Po problemach finansowych w 2018 roku i ubiegłorocznej zmianie właściciela i restrukturyzacji firma Mavic przedłużyła umowę z ASO na usługi neutralnego serwisu do 2022 roku włącznie. Jednak już podczas zeszłorocznej Vuelty kolarzom towarzyszyły niebieskie samochody Shimano, a wcześniej można je było zobaczyć podczas Giro d’Italia oraz takich klasyków jak chociażby Wyścig dookoła Flandrii, czy Amstel Gold Race. Stulecie istnienia japońska firma będzie obchodziła bardzo hucznie, ponieważ jej samochody i motocykle zagoszczą na wszystkich wyścigach ASO na poziomie World Tour, kontynentalnym i wyścigach kobiecych. Jeśli ktoś nie zdaje sobie sprawy jak bogate portfolio wyścigów ma ASO to oprócz dwóch najważniejszych wielkich tourów, czyli Toure de France i la Vuelta, należą do nich Paryż – Nicea i Critérium du Dauphiné oraz tak prestiżowe klasyki jak Paris – Roubaix, Liège – Bastogne – Liège i Walońska Strzała. Nie zapominajmy także o wydarzeniach masowych jak L’Etape du Tour i Roc d’Azur.

W przypadku jakiegokolwiek defektu czy uszkodzenia powstałego w wyniku kraksy zawodniczki i zawodnicy otrzymają pomoc od neutralnego serwisu firmy Shimano niezależnie od producenta osprzętu ich sponsorującego.

Po raz pierwszy niebieskie samochody Shimano na wyścigu ASO zobaczymy już w niedzielę 7 marca 2021 na starcie wyścigu Paryż – Nicea w Saint-Cyr-L’École.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments