fot. Movistar Team

Hiszpańska drużyna na poziomie World Tour zdecydowała zmienić swojego dostawcę osprzętu i kół na dwa najbliższe sezony. Przez niemal cztery ostatnie dekady dostawcą osprzętu dla Movistaru była włoska firma Campagnolo.

Powyższa zmiana będzie dotyczyć, zarówno żeńskiej, jak i męskiej części ekipy. Osprzęt będzie dostarczać SRAM, na którym jeździ już drużyna Trek-Segafredo. Natomiast koła na, których będą ścigać się Alejandro Valverde i spółka będzie dostarczać Zipp. Na temat tych znacznych różnic na kolejne dwa lata wypowiedział się menedżer zespołu Eusebio Unzué.

Po 37 latach przechodzimy na osprzęt SRAM i koła Zipp. To historyczna zmiana, którą nie podjęliśmy beztrosko, jednak widzimy wielką możliwość współpracy z technologicznymi liderami, wśród dostarczycieli osprzętu i kół

– powiedział Hiszpan w oficjalnym komunikacie zespołu.

Obie części ekipy będą korzystać z komponentów SRAM RED eTap AXS HRD oraz z dwóch rodzajów kół: Zipp Firecrest oraz Zipp NSW. Bardzo ważną kwestią jest fakt, że od teraz drużyna Movistaru będzie korzystać z hamulców tarczowych, zamiast tradycyjnych szczękowych.

Firma Campagnolo pozostaje dostawcą osprzętu dla trzech drużyn na poziomie World Tour. Są nimi: Cofidis, Lotto-Soudal oraz UAE Emirates. SRAM wspiera wspomniane wyżej drużyny Trek-Segafredo i Movistar Team. Natomiast reszcie drużyn najwyższej dywizji osprzęt dostarcza największy gracz na rynku, czyli Shimano.

Poprzedni artykułDwóch Polaków w składzie CCC Team na Santos Tour Down Under 2020
Następny artykułPatrick Lefevere: „wciąż liczymy na więcej”
Kolarstwem interesuje się od ponad 6 lat. Obecny student Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Amatorsko jeździ na rowerze szosowym. Od 2014 roku nie wyobraża sobie wakacji spędzonych gdzieś indziej niż przy trasie Tour de Pologne.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments