Hiszpańska drużyna na poziomie World Tour zdecydowała zmienić swojego dostawcę osprzętu i kół na dwa najbliższe sezony. Przez niemal cztery ostatnie dekady dostawcą osprzętu dla Movistaru była włoska firma Campagnolo.
Powyższa zmiana będzie dotyczyć, zarówno żeńskiej, jak i męskiej części ekipy. Osprzęt będzie dostarczać SRAM, na którym jeździ już drużyna Trek-Segafredo. Natomiast koła na, których będą ścigać się Alejandro Valverde i spółka będzie dostarczać Zipp. Na temat tych znacznych różnic na kolejne dwa lata wypowiedział się menedżer zespołu Eusebio Unzué.
Po 37 latach przechodzimy na osprzęt SRAM i koła Zipp. To historyczna zmiana, którą nie podjęliśmy beztrosko, jednak widzimy wielką możliwość współpracy z technologicznymi liderami, wśród dostarczycieli osprzętu i kół
– powiedział Hiszpan w oficjalnym komunikacie zespołu.
Obie części ekipy będą korzystać z komponentów SRAM RED eTap AXS HRD oraz z dwóch rodzajów kół: Zipp Firecrest oraz Zipp NSW. Bardzo ważną kwestią jest fakt, że od teraz drużyna Movistaru będzie korzystać z hamulców tarczowych, zamiast tradycyjnych szczękowych.
Firma Campagnolo pozostaje dostawcą osprzętu dla trzech drużyn na poziomie World Tour. Są nimi: Cofidis, Lotto-Soudal oraz UAE Emirates. SRAM wspiera wspomniane wyżej drużyny Trek-Segafredo i Movistar Team. Natomiast reszcie drużyn najwyższej dywizji osprzęt dostarcza największy gracz na rynku, czyli Shimano.