fot. ASO / Gautier Demouveaux

Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) ogłosiła, jakim drużynom przyznała licencje World Tour i ProTeam na sezon 2020. Wciąż rozpatrywane są aplikacje australijskiej drużyny Mitchelton-Scott. 

Po raz pierwszy w historii licencje World Tour przyznano drużynom kobiecym. Jest to wynik reformy oraz profesjonalizacji damskiego kolarstwa. Zespołami, które spełniły wymogi etyczne, finansowe i administracyjne są:

  • ALE’ BTC LJUBLJANA (ALE – ITA)
  • CANYON / /SRAM RACING (CSR – GER)
  • CCC – LIV (CCC – POL)
  • FDJ NOUVELLE – AQUITAINE FUTUROSCOPE (FDJ – FRA)
  • MOVISTAR TEAM WOMEN (MOV – ESP)
  • TEAM SUNWEB (SUN – GER)
  • TREK – SEGAFREDO (TFS – USA)

Z kolei męskimi drużynami, którym na sezon 2020 przyznano licencje World Tour są niżej wymienione. Te musiały spełnić wymogi etyczne, finansowe, administracyjne, organizacyjne i sportowe.

  • AG2R LA MONDIALE (ALM – FRA)
  • ASTANA PRO TEAM (AST – KAZ)
  • BAHRAIN – MCLAREN (TBM – BRN)
  • BORA – HANSGROHE (BOH – GER)
  • CCC TEAM (CCC – POL)
  • COFIDIS (COF – FRA) – nowa drużyna UCI WorldTeam
  • DECEUNINCK – QUICK – STEP (DQT – BEL)
  • EF EDUCATION FIRST (EF1 – USA)
  • GROUPAMA – FDJ (GFC – FRA)
  • ISRAEL CYCLING ACADEMY (ICA – ISR)
  • LOTTO SOUDAL (LTS – BEL)
  • MOVISTAR TEAM (MOV – ESP)
  • NTT PRO CYCLING TEAM (NTT – RSA)
  • TEAM INEOS (INS – GBR)
  • TEAM JUMBO – VISMA (TJV – NED)
  • TEAM SUNWEB (SUN – GER)
  • TREK – SEGAFREDO (TFS – USA)
  • UAE TEAM EMIRATES (UAD – UAE)

Unia zarejestrowała również drużyny ProTeam, które do 1 listopada br. złożyły odpowiednie dokumenty i spełniły wymogi etyczne, finansowe i administracyjne. Wśród nich znalazły się także te, które nieco później zgłosiły swój akces, ale ostatecznie zostały zaakceptowane.

  • ANDRONI GIOCATTOLI – SIDERMEC (ANS – ITA)
  • BARDIANI CSF FAIZANE’ (BCF – ITA)
  • CAJA RURAL – SEGUROS RGA (CJR – ESP)
  • CIRCUS – WANTY GOBERT (CWG – BEL)
  • FUNDACION – ORBEA (FOR – ESP) – nowa drużyna UCI ProTeam
  • GAZPROM – RUSVELO (GAZ – RUS)
  • RALLY CYCLING (RLY – USA)
  • RIWAL READYNEZ CYCLING TEAM (RIW – DEN)
  • SPORT VLAANDEREN – BALOISE (SVB – BEL)
  • TEAM ARKEA – SAMSIC (ARK – FRA)
  • TEAM NOVO NORDISK (TNN – USA)
  • TOTAL DIRECT ENERGIE (TDE – FRA)
  • UNO – X NORWEGIAN DEVELOPMENT TEAM (UXT – NOR) – nowa drużyna UCI ProTeam
  • B&B HOTELS – VITAL CONCEPT (VCB – FRA)
  • BURGOS – BH (BBH – ESP)
  • CORONDON (COC – BEL)
  • NIPPO DELKO PROVENCE (NDP – FRA)
  • VINO ZABU’ KTM (tbc – ITA)

Drużynami, których sprawy wciąż są rozpatrywane przez UCI są męski i damski zespół Mitchelton-Scott oraz aspirująca do miana UCI ProTeam Bingoal-WB z Belgii.

– Nasze zgłoszenia ws. licencji UCI, zarówno jeśli idzie o męski i damski zespół wciąż są rozpatrywane z powodu niewielkiego opóźnienia w dostarczeniu jednego z dokumentów. Został on jednak dostarczony i spełniamy wszystkie kryteria, więc w ciągu kilku najbliższych dni możemy spodziewać się decyzji

– czytamy w oświadczeniu australijskiej drużyny Mitchelton-Scott.

Przypomnijmy, że zgodnie z przeprowadzoną reformą UCI za kadencji obecnego prezydenta Davida Lappartienta drużyna Total Direct Energie, która wygrała ranking UCI Pro Continental, musi zostać zapraszana na wszystkie imprezy rangi World Tour. Zaś druga w tym zestawieniu Circus-Wanty Gobert będzie musiała wystartować we wszystkich wyścigach z cyklu UCI Classics Series.

Uważni kibice z pewnością zauważyli zmiany w nazwach drużyn. Drużyna Mathieu van der Poela będzie znana pod nazwą Corendon, ponieważ Circus został tytularnym sponsorem zespołu znanego w tym sezonie pod nazwą Wanty-Groupe Gobert, która teraz będzie się nazywała Circus-Wanty Gobert. Z kolei włoska drużyna Neri Sottoli będzie teraz znana jako Vino Zabu KTM.

Poprzedni artykułYonathan Monsalve zawieszony za stosowanie dopingu
Następny artykułAG2R La Mondiale nie zmienia barw na sezon 2020
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments