Fot. www.continental-corporation.com

Osobliwie jest używać słów „staje się jednym z partnerów” w odniesieniu do firmy, która tym partnerem de facto już jest; jednak jej rola od 2019 roku ulegnie znacznej zmianie. Pierwotna umowa nawiązana była od 2018 do 2022 roku; od lutego tego roku ulegnie rozszerzeniu.

W peletonie Pro Tour sześć zespołów korzysta z ogumienia Continental; do tego dojdzie jednak umowa na wyposażenie oficjalnych pojazdów obsługi technicznej w opony klasy premium tego producenta. 6 lipca 2019 roku – z dniem rozpoczęcia TdF w Brukseli – Continental stanie się partnerem strategicznym, obok LCL, E.Leclerc, Krys oraz Skody.
Wszyscy partnerzy strategiczni cieszą się lepszymi możliwościami reklamowymi na wyścigu, włącznie z możliwością wręczania zwycięzcy etapu dodatkowej nagrody.

Nikolai Setzer, członek zarządu Continental AG:

Bycie sponsorem Tour de France wkomponowuje się w ofertę naszych produktów i wartości korporacyjne. Przez rok byliśmy mniejszym partnerem oraz oficjalnym sponsorem opon, teraz nasza rola się zwiększa. Jest dla mnie wielką przyjemnością możliwość odegrania ważnej roli w najważniejszym wyścigu kolarskim na świecie. Bycie partnerem dla zwycięzcy etapu pozwala nam uzyskać lepszą widoczność naszych zaawansowanych technologicznie opon, które nie ograniczają się tylko do bezpieczeństwa drogowego, ale także za pasję do wygrywania.

Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France:

Radość z wygrywania etapu to jedna z najważniejszych emocji na Tour de France. Zawodnik, unoszący ręce na mecie, czy jest wielokrotnym zwycięzcą, czy też wygrywa pojedynczy etap, z pewnością przeżywa jedną z najważniejszych chwil w swoim życiu. Continental kojarzy swój obraz z tymi emocjami, które są również powiązane z pojęciem wydajności, które bronione jest przez markę opon.

W tym roku sześć drużyn World Tour (Sky, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin, Sunweb) będą ścigać się na wysokiej klasy oponie Competition Pro LTD od Continental, specjalnie zaprojektowanej i robione ręcznie w Korbach (Niemcy). Co ciekawe, najnowszy model opony – Premium Contact 6 – produkowany jest we Francji, w Sarreguemines, co sprawia, że jako jeden z pięciu partnerów strategicznych opony te będą doskonale widoczne; choćby na łuku nad linią mety, a także na znaczniku ostatniego kilometra trasy. Każdy ze zwycięzców etapowych otrzyma także nagrodę od firmy Continental.
Oczywiście, oprócz głównych akcji promocyjnych marki Continental, zorganizowane zostanie kilka dodatkowych kampanii społecznych, poświęconych kwestiom bezpieczeństwa rowerzystów na drogach.

Co ciekawe, przed przejazdem kolumny wyścigu, gdy kibiców mijać będzie długa kolumna reklamowa, Continental będzie przeprowadzał mobilne i bezpłatne testy opon w niektórych samochodach, zaparkowanych przy trasie. Po raz pierwszy także w historii wyścigu specjalnie oznakowane zostaną niektóre niebezpieczne miejsca na trasie przejazdu zawodników i kolumny wyścigu; oznakowanie to będzie w charakterystycznym, żółtym kolorze Continental.

Historia firmy Continental od lat związana jest z branżą rowerową; pierwsza oponę rowerową „Pneumatics” wyprodukowano bowiem w 1892 roku, co sprawia, że Continental jest producentem opon o najdłuższej tradycji w Niemczech. Obecnie niektóre mieszanki technologiczne wykorzystywane są i w oponach samochodowych i w rowerowych („Black Chili”), znacznie wpływające na zwiększenie przyczepności opon.

Obecnie Continental zatrudnia około 244 000 osób w 61 krajach, generując sprzedaż na poziomie 44,4 miliarda Euro. Sam dział opon ma aż 24 zakłady produkcyjne, zatrudniające 54 000 osób.

Podjęcie współpracy z ASO (Amaury Sport Organization) to wejście na zupełnie inny poziom, bo ASO organizuje 240 zawodów rocznie, z 90 wydarzeniami w 25 krajach, organizując zawody kolarskie, motorowe, żeglarskie oraz różne imprezy masowe.
Tour de France z nowym partnerem strategicznym rozpocznie się w 6 lipca 2019 roku, i już od samego startu, w Brukseli, oglądać będzie można barwy partnera strategicznego (nawiązujące także do maillot jaune) w wydaniu Continental.

Poprzedni artykułRotor zaprezentował 13-rzędowy, hydrauliczny osprzęt!
Następny artykułTransfer Higuity do EF Education First-Drapac będzie przyspieszony?
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments