Finisz edycji wyścigu Omloop Het Nieuwsblad 2019, otwierającego wiosenną kampanię klasyków, został przeniesiony do miasta Ninove, zaś podjazd Molenberg będzie znajdował się bliżej mety – to główne zmiany w trasie tego belgijskiego wyścigu jednodniowego.
W 2018 roku linię mety również przeniesiono – z Gandawy do Meerbek, gdzie do 2011 roku kończył się wyścig Ronde van Vlaanderen. Teraz organizator wyścigu Omloop – Flanders Classics – postanowił z powodów logistycznych przenieść metę do Ninove.
Robimy to dla publiczności. Podjęliśmy tę decyzję wspólnie z władzami miasta Ninove, z którymi po edycji 2018 dokonaliśmy rozeznania. Mamy nadzieję, że w centrum Ninove odbiór wyścigu będzie jeszcze lepszy, ponieważ znajduje się tam więcej lokali gastronomicznych i otaczającej przestrzeni, zatem z pewnością zadziała to korzystnie na wydarzenie
– powiedział Wim Van Herreweghe z Flanders Classics.
Druga znacząca zmiana trasy dotyczy podjazdu Molenberg. W poprzednim sezonie znajdował się on 52 kilometry przed linią mety, zaś teraz kolarze pokonają go 40 kilometrów przed końcem wyścigu – tak, jak ma to miejsce podczas Ronde van Vlaanderen.
Nie będzie z kolei podjazdów Valkenberg i Ten Bosse, ale w zamian, pomiędzy Berendriesem a Muurem, zawodnicy zmierzą się z Elverenbergiem.
Organizatorzy oceniają, że dokonane zmiany nie uczynią wyścigu trudniejszym, zaś „bardziej zrównoważonym”. Z kolei cięższa będzie na pewno edycja dla pań. Na trasie znajdzie się bowiem nie siedem podjazdów, a dziesięć, oraz o dwa więcej brukowane sektory.
Wyścig Omloop Het Nieuwsblad kobiet i mężczyzn odbędzie się 2 marca, zaś następnego dnia rozegrany zostanie Kuurne-Bruksela-Kuurne.
W tym roku po solowej akcji zwyciężył Michael Valgren, zaś w wyścigu kobiet po sprincie z większej grupy triumfowała Christina Siggard. Przypomnijmy również, że otwierający klasyki weekend był bardzo udany dla polskiego kolarza Łukasza Wiśniowskiego, który był drugi w Omloop i ósmy w K-B-K. W tym sezonie będzie reprezentował barwy CCC Team.