Fot. NFTO/Facebook

Kilka tygodni temu tytularny sponsor brytyjskiego składu – NFTO – ogłosił, że rezygnuje ze współpracy, i mimo że dyrektor sportowy Tom Barras znalazł mniejszych sponsorów, zorganizował infrastrukturę drużyny oraz flotę samochodową, to jeśli w ciągu dziesięciu dni nie znajdzie głównego sponsora, drużyna zostanie zamknięta.

Tom Barras musi znaleźć sponsora, który zaoferuje jego drużynie od stu do czterystu tysięcy funtów brytyjskich. Jednak, by być spokojnym o przyszłość drużyny w 2017 roku, zaoferowana kwota powinna być bliższa kilkuset tysiącom funtów.

„Termin zgłaszania się do UCI minął 25 listopada, ale jeśli znajdę odpowiedniego sponsora, to będę w stanie reaktywować drużynę na początku stycznia”, powiedział Barras tygodnikowi „Cycling Weekly”.

W drużynie NFTO wciąż jeszcze zatrudnionych jest dziesięciu kolarzy i pięciu członków obsługi. NFTO jest jedną z najlepszych brytyjskich drużyn, której kolarze potrafią nawiązać walkę z zawodnikami z wyższych rangą ekip. Przykładami są zwycięstwa obecnego mistrza Wielkiej Brytanii Adama Blythe`a w RideLondon 2014 oraz Iana Bibby`ego w Manx International GP, w którym pokonał między innymi Bena Swifta i Petera Kennaugha z Team Sky.

„Czy to nie jest śmieszne, że jedna z najlepszych brytyjskich drużyn nie może znaleźć sponsora?”, pyta retorycznie Barras.