K-Force WE ma się pojawić w sklepach w marcu 2017 i rywalizować z Shimano Dura-Ace Di2 i SRAM Red eTap.
Prace nad grupą trwały bardzo długo. Pięć lat samo stworzenie i dwa lata testów inżynierów i grup WorldTour sponsorowanych przez FSA. Jak się okazuje – system WE już zawiera 11 patentów, a liczba może wzrosnąć. Główna zaleta – brak przewodów. Przerzutki pracują na baterii schowanej w sztycy, podobnej do produktu stosowanego przez Shimano.
Jedno ładowanie ma trwać 1.5h i wystarczać na około 5000km. Manetki potrzebują po jednej „płaskiej” baterii do obsługi systemu ANT+. Co ciekawe klamki będą miały dwa rozmiary – compact i standard (dłuższy o 6mm), żeby pasować wszystkim zawodnikom.
Na szczęście FSA nie zdecydowała się na stworzenie własnego systemu bezprzewodowej komunikacji i skorzystała ze znanego i popularnego ANT+. Dzięki temu nie powinno być problemów z połączeniem z licznikami GPS, pomiarami mocy czy paskami pomiaru tętna. Żeby zapobiegać nieciekawym sytuacjom mieszania w naszych ustawieniach grupa ma swoją sieć i zabezpieczenia.
Firma skorzystała z najbardziej sprawdzonych materiałów – wykończenie to w większości karbon i kompozyty. Nowe, złote podświetlenia odróżniają osprzęt od standardowego, mechanicznego K-Force. Korba korzysta z suportu BB386 EVO, a zębatki przymocowane są w nowy sposób dedykowany grupie WE. Liczba zębów jest standardowa – 50/34, 52/36 lub 53/39.
Tylna przerzutka ma wewnątrz silniczek pozwalający na poruszanie z idealnie wymierzonymi odległościami. To powinno sprawić, że regulacja nigdy nie będzie potrzebna. Z przodu możemy łatwo zauważyć sporą nakładkę na przerzutce – mózg systemu i transmiter ANT+. Kaseta jest lekka – 257g – i zbudowana ze stali i tytanu. Tutaj również dostępne są trzy rozmiary – 11/25, 11/28 i 11/32. Łańcuch z kolei ma ważyć 246g.
Waga całego zestawu (z hamulcami) ma wynieść 2090g, a więc 120g więcej niż SRAM eTap i 45g więcej od Dura-Ace Di2.
FSA stworzyło aplikację na smartfony i komputery, żeby z łatwością obsługiwać sprzęt. Możemy zmienić działanie klamkomanetek, ustawić tryb oszczędzania baterii, sprawdzić ile jeszcze wytrzymają akumulatory i czy potrzebna jest ewentualny serwis.
W przyszłym sezonie z osprzętu FSA K-Force WE będą korzystały Astana, Cofidis, Direct Energie, Skydive Dubai i Jelly Belly.
źródło: FSA