Hiszpańska firma od przyszłego sezonu ma zamiar wejść na rynek z nowym typem hamulców i przerzutek hydraulicznych stworzonych z pomocą Magury.
Szosowe rowery zostały zdominowane przez trzy główne grupy – Shimano, SRAM i Campagnolo. Rotor chce jednak wejść do gry z nowym rozwiązaniem, które może poprawić bezpieczeństwo kolarzy bez konieczności wprowadzania hamulców tarczowych.
Grupa ma się nazywać UNO i powinna zostać wprowadzona wiosną 2016 roku. Wyróżniający ma być brak linek i silniczków. Cały osprzęt, zarówno hamulce jak i przerzutki, mają być hydrauliczne. Użycie płynu do działania ma zapewnić płynność, niską wagę i niewielką potrzebę regulacji. Nad projektem czuwa znana firma Magura zajmująca się hydrauliką od wielu lat.
Dostępne będą dwie wersje hamulców – zarówno tarczowe jak i na obręcze. Manetki mają za to zapewnić wygodę dla wielu kolarzy, gdyż będą oferowały różne kształty i nachylenia. Firma nie podała dokładnych informacji, ale zmiana biegów powinna przebiegać podobnie jak w osprzęcie oferowanym przez czołowych producentów – za hamulcem znajduje się dźwignia pozwalająca na przesunięcie łańcucha.
Zależnie od ceny i wagi całej grupy oferta może być bardzo ciekawa i wprowadzić świeżość na rynek rowerów szosowych.
fot. velonews.com