Organizatorzy Giro d’Italia zaprezentowali projekt, który stworzyli we współpracy z WWF. Ma on zapewnić naukę i zabawę dzieciom w wieku 6-11 lat. Stworzono również nową maskotkę – wilczka Wolfie.

„Biciscuola” (dosłownie Kolarszkoła) to projekt edukacji i zabawy, który od 14 lat gromadzi 100 000 dzieci każdego roku. Jego głównym zadaniem jest wprowadzenie dzieci w wieku od 6 do 11 lat w kulturę kolarstwa. Poruszane są między innymi zagadnienia związane z bezpieczeństwem na drogach czy zdrowym jedzeniem. Pomocy udzielają policja oraz Włoski Związek Kolarski.

Biciscuola

Inicjatywa ma zawierać trzy części teoretyczne w klasach, a potem praktykę w trakcie Giro d’Italia. Zwycięskie klasy Biciscuoli przeżyją niezapomniany dzień na wyścigu, będą miały wydzielone miejsce w otwartej wiosce na mecie każdego etapu. Wspomniana wioska będzie miejscem dla rekreacyjnych i edukacyjnych aktywności. Jednym z najważniejszych założeń będzie uczestnictwo klas w bezpieczeństwie drogowym. Wirtualny policjant będzie wprowadzał najmłodszych w temat i zostanie ich „przewodnikiem po bezpieczeństwie”. Lekcje będą prowadzone w formie gier, filmów i kreskówek uczących zasad bezpiecznej zabawy.

Raimondo Zanaboni, główny menedżer RCS Sport, jak na zarządzającego przystało, imponuje liczbami:

„Ponad 4300 klas wstąpi do programu w 2015 roku, 100 000 włoskich rodzin będzie miało możliwość spotkania się z poruszanymi przez nas problemami poprzez zabawę i naukę w domu. 20 000 szkół i 1.4 miliona dzieci uczestniczyło w programie w 14 lat. Ruch i kultura kolarska są bardzo ważne dla dorastających dzieci i ich osobistego treningu.”


Partnerstwo pomiędzy Giro i organizacji zajmującej się środowiskiem dało początek kampanii „Giro kocha WWF” i ma wspomagać ochronę wilków. Właśnie to zwierzę było inspiracją dla nowej maskotki Giro d’Italia – Wolfie, zaprezentowanego dzisiaj. Sergio Savoia, dyrektor Europejskiego Wysokogórskiego Programu WWF powiedział:

„Jesteśmy dumni z bycia oficjalnym Partneram Charytatywnym Giro d’Italia 2015. Nasza współpraca opiera się na trzech filarach: poprawie dbania o środowisko w trakcie wyścigu, ochrony wilków oraz rozprzestrzenienia wśród młodszych szacunku dla tych zwierząt. To dlatego razem zdecydowaliśmy się stworzyć nową maskotkę Giro, wilczka Wolfie, włoskiego, doskonałego zwierzęcia.”

Partnerami akcji zostali Balocco oraz Expo Mediolan 2015, a wirtualną stroną zajęła się firma MyStudio. Zapewni ona również platformę dostępną dla nauczycieli i uczniów zaangażowanych w projekt i dającą im możliwość skorzystania z dodatkowych materiałów.

Michał Kapusta

Źródło: www.gazzetta.it