Jakiś czas temu kolarski świat obiegła przykra wiadomość, że przyszłość zespołu Belkin jest niejasna, jako że z końcem sezonu wycofa się główny sponsor. Na szczęście, zgodnie z doniesieniami Telegraaf, holenderska drużyna znalazła wsparcie w narodowej loterii, stając się już trzecią finansowaną w ten sposób ekipą w dzisiejszym peletonie – po Lotto-Belisol i FDJ.fr. Drugim sponsorem zostanie natomiast firma BrandLoyalty.
Pracujemy teraz nad ostatnimi szczegółami, powiedział menedżer Belkin, Richard Plugge. Plan powstał jeszcze zanim dowiedzieliśmy się, że Belkin przestanie nas sponsorować, ale skonkretyzował się w czerwcu, kiedy kontrakty zostały podpisane. Wygląda to bardzo obiecująco, to wspaniała wiadomość dla holenderskiego kolarstwa.
Co ciekawe, BrandLoyalty sponsoruje już w drużynę łyżwiarstwa szybkiego, w co ma się zaangżować także Lotto. Połączymy ekipę kolarską i łyżwiarską w sensie logistycznym, ale także pod kątem sportowym. To będą dwa zespoły, ale o tym samym wyglądzie i feelingu, zaznaczył założyciel BrandLoyalty, Robert van der Wallen.
Jeśli chodzi o szczegóły, według Telegraaf większość budżetu pokryje Lotto. Dodatkowo zespół może liczyć na kilka innych zastrzyków gotówki – Plugge zachował część funduszy z czasów Rabobanku, a poza tym w finansowanie drużyny bardziej planuje zaangażować się Bianchi.
Anna Gmaj
Foto:bettiniphoto.net