brukFirma Amaury Sport Organisation (ASO), czyli główny organizator Paryż-Roubaix i Tour de France, ogłosiła kilka szczegółów trasy tegorocznej edycji “Piekła Północy”. Niektóre z brukowych sektorów, pojawią się także na piątym etapie “Wielkiej Pętli”.

112. edycja Paryż-Roubaix, odbędzie się 13 kwietnia. Kolarze w sumie będą musieli pokonać 257 kilometrów, na których znajdować będzie się 51,1 km bruku, podzielonego na 28 sektorów. Tradycyjnie pierwsze bruki będą na zawodników czekały na około setnym kilometrze.

Z pewnością wielu specjalistów szykujących się na Paryż-Roubaix w lipcu pojedzie także w Tour de France, gdzie bruki pojawią się na piątym etapie z Ypres do Arenberg Porte du Hainaut. W przeciwieństwie do kwietniowych zmagań, latem peleton Touru pokona sektor Gruson jako pierwszy, a nie jako jeden z ostatnich – w przypadku jednodniowej imprezy. Dodatkowo kolarze będą ścigać się w przeciwnym kierunku.

Spośród wszystkich wspólnych sektorów, tylko Mons-en-Pévèle zostanie poprowadzony w tym samym kierunku zarówno w kwietniu jak i w lipcu. Podczas Tour de France, będzie on jednak nieco krótszy.

Wspólne sektory brukowe Paryż-Roubaix i Tour de France 2014:

Gruson – Carrefour de l’arbre (1,100m)
Ennevelin – Pont-Thibaut (1,400m)
Mons-en-Pévèle (3,000m w Paris-Roubaix / 1000m w Tour de France)
Bersée (2,600m w Paris-Roubaix / 1,400m w Tour de France)
Orchies – Beuvry (1,400m)
Sars-et-Rosières – Tilloy-lez-Marchiennes (2,400m)
Brillon – Warlaing (2,400m w Paris-Roubaix / 1,400m w Tour de France)
Wandignies-Hamage – Hornaing (3,700m)
Hélesmes – Wallers (1,600m)

 

Foto: bettiniphoto.net

Andrzej Gucwa