Przedstawiamy test flagowego modelu szosowych opon od Hutchinsona – Atom Comp. Jest to sprzęt z najwyższej półki, dobry dla kolarzy, którzy poza treningami nie stronią od startów w maratonach i kryteriach.

Cena (134 zł w sklepach internetowych) czyni je bezpośrednią konkurencją chociażby Michelin’ów Pro3race czy Continentali GP4000s.

Po rozpakowaniu i montażu opony robią wrażenie węższych niż standardowe 23 mm, bardziej przypominają „19-stki”, ale po jakimś czasie złudzenie mija. Po przejechaniu ok. 1000 km na tym zestawie mogę stwierdzić, że w kwestii oporów toczenia w ogóle nie ustępują popularniejszym modelom innych producentów. Nie powodują też większej niż normalna częstotliwości „łapania gumy”, mimo że wyglądają na bardzo delikatne. Spokojnie można je napompować do ciśnienia 9 bar, co jest istotne dla cięższych kolarzy.

Przyczepność w suchych warunkach jest wzorowa, trzeba się bardzo starać, żeby wpaść w poślizg. Ma to jednak swoją cenę – dosyć szybko się zużywają. Jak chyba każde opony z zerowym bieżnikiem gorzej zachowują się na mokrej nawierzchni.

Ich największym atutem jest masa – jedyne 190 g stawia je na pierwszym miejscu wśród opon. Zawdzięczają to oplotowi 127 TPI. W połączeniu z lekkimi dętkami i kołami tworzą zestaw, który pozwala na dynamiczną, agresywną jazdę i są dobrym wyborem podczas zdobywania górskich szczytów. Jest używana przez Protourowe zespoły, jak np. Radioshack.

Dziwię się, że nie są na polskich szosach tak popularne jak ww. Michelin’y czy Continentale. Nawet tym, którzy, tak jak ja, najbardziej lubią te filmy, które już znają, polecam dać szansę Hutchinsonom Atom Comp, bo mogą się okazać strzałem w 10-tkę.

Mateusz

Foto: www.hutchinsontires.com

Poprzedni artykułAndy Schleck o wypowiedzi swojego ojca i decyzji UCI
Następny artykułSylwia Kapusta-Szydłak w MCipollini-Giambenini!
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Karol
Karol

Proponuje najpierw napisać artykuły, o tym jak dobierać sprzęt, wtedy przyjemniej będzie się czytać o konkretnych produktach 😉