TRED / bdc-mag.com

Testy nowego systemu hamowania dla kolarzy szosowych zostały przerwane po wypadkach, w których tarcze raniły zawodników.

Włoska firma T°Red prawdopodobnie znalazła rozwiązanie na problemy UCI i kolarzy. Jest to dość proste – dwuczęściowe, karbonowe osłony na tarcze. Kształt nie powinien zepsuć aerodynamiki, a jednocześnie osłania cały, niebezpieczny obszar.

Dzięki mocowaniu przy końcu piasty nie będzie potrzeby tworzenia różnych modeli dla konkretnych kształtów widelców. Przy okazji zmiana koła będzie łatwiejsza – mechanik nie musi zmieniać osłony. Producent ma zamiar wyprodukować dwa rozmiary – na tarcze 140 i 160mm.

Prototyp został wydrukowany w drukarce 3D z karbonowego PLA. Kupcy będą mogli wybierać pomiędzy dwiema opcjami – tańszymi-plastikowymi oraz droższymi-karbonowymi. Twórca tłumaczy, że sam nie widzi problemu, ale zapewnia wsparcie dla kolarzy, którzy nie chcą ryzykować spotkania z gorącym i ostrym narzędziem.

Nie stworzyłem DonChisciotte [„Don Kichot”], bo uważam, że tarcze są niebezpieczne i potrzebujemy osłon. Moja motywacja jest prosta – w T°Red dużo pracujemy nad rozwojem i często współpracujemy ze znanymi centrami badawczymi, więc czemu nie pozwolić kolarzom pozbyć się jakichkolwiek obaw? Życie będzie prostsze i bezpieczniejsze, a hamulce tarczowe zostaną wprowadzone na rowery szosowe prościej i bez ryzyka. – powiedział Romolo Stanco

Podobne osłony używane są między innymi w motocyklach. Na razie prowadzone są testy i T°Red nie jest w stanie określić kiedy odbędzie się premiera urządzenia.

źródło: BikeRadar

Poprzedni artykułSter ZLM Toer: Jos van Emden wygrywa czasówkę
Następny artykułPaweł Poljański liderem Tinkoff na Tour of Slovenia
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
5 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Tomek
Tomek

Jeszcze osłony na zębatki brakuje …

Kacper
Kacper

Ale sie zawzięli na te tarczówki….
Pozatym jak to wygląda….

Radek
Radek

owszem, w motocyklach wyścigowych stosuje się tego typu osłony, ale nie ze względów bezpieczeństwa, tylko żeby utrzymać tarcze w odpowiedniej temperaturze podczas wyścigów w niskich temperaturach (np. deszczowe rundy)… zwłaszcza tarcze węglowe w MotoGP, gdzie najlepsza skuteczność hamulca jest przy temperaturze roboczej tarczy w okolicach 500-600 stopni celcjusza. Natomiast w motocrossie stosuje się je jako ochronę przed błotem.

Czarek
Czarek

Ponownie zacytuję dowcip :
” Pewna hrabina miała trzy nocniki: jeden ze złota, drugi ze srebra, a trzeci z porcelany, ale gdy do dworu przyszli ruscy żołnierze , to zes…ała się na schodach.”

leo
leo

Chodzi tu o kasę, że tak na siłę chcą przeforsować to gówno.