La Vuelta

Z lekkim poślizgiem wynikającym z oczekiwania na B&B opublikowano ostateczną listę ekip, które otrzymały licencję World Teamów, Women’s World Teamów oraz Pro Teamów. Co oczywiste wśród wyróżnionych brakuje formacji Jérôme’a Pineau, ale co ciekawe problemy ma także Team DSM.

W męskim World Tourze nie nastąpiły żadne istotne zmiany. Najwyższa dywizja wciąż będzie liczyła 18 zespołów, a UCI nie ugięło się pod naciskami m.in. Sylvana Adamsa i jego Israel-Premier Tech i utrzymała w mocy system awansów i spadków wynikających z rankingu trzyletniego za lata 2020-22. Tym samym licencję World Teamu otrzymały:

  • AG2R CITROEN TEAM (ACT – FRA)ALPECIN-DECEUNINCK (ADC – BEL)
  • ASTANA QAZAQSTAN TEAM (AST – KAZ)
  • BAHRAIN VICTORIOUS (TBV – BRN)
  • BORA – HANSGROHE (BOH – GER)
  • COFIDIS (COF – FRA)
  • EF EDUCATION – EASYPOST (EFE – USA)
  • GREENEDGE CYCLING (BEX – AUS)
  • GROUPAMA – FDJ (GFC – FRA)
  • INEOS GRENADIERS (IGD – GBR)
  • INTERMARCHÉ – CIRCUS – WANTY (ICW – BEL)
  • JUMBO-VISMA (TJV – NED)
  • MOVISTAR TEAM (MOV – ESP)
  • SOUDAL QUICK-STEP (SOQ – BEL)
  • TEAM ARKEA – SAMSIC (ARK – FRA)
  • TEAM DSM (DSM – NED) *licencja przyznana na rok
  • TREK – SEGAFREDO (TFS – USA)
  • UAE TEAM EMIRATES (UAD – UAE)

Prawie wszystkie spośród tych ekip otrzymały licencję na kolejny cykl trzyletni, tj. 2023-25. Jedynym wyjątkiem jest Team DSM – UCI w związku z problemami w dokumentacji dotyczącymi kwestii finansowych holenderska formacja póki co może liczyć na status World Teamu tylko w przyszłym roku. Dalsza licencja będzie uzależniona od uzupełnienia odpowiednich dokumentów.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku Women’s World Touru. Tu w 2023 roku zakończy się rozwój kobiecego peletonu, który z sezonu na sezon miał się rozrastać by ostatecznie osiągnąć rozmiar 15 World Teamów. Do 14 ekip cieszących się licencją najwyższej dywizji już w tym roku dołącza Fenix-Deceuninck, a pełna lista prezentuje się następująco:

  • CANYON//SRAM RACING (CSR – GER)
  • EF EDUCATION – TIBCO – SVB (TIB – USA)
  • FDJ-SUEZ (FST – FRA)
  • FENIX-DECEUNINCK (FED – BEL)
  • GREENEDGE CYCLING (BEX – AUS)
  • HUMAN POWERED HEALTH (HPW – USA)
  • ISRAEL PREMIER TECH ROLAND (CGS – SUI)
  • LIV RACING TEQFIND (LIV – NED)
  • MOVISTAR TEAM WOMEN (MOV – ESP)
  • TEAM DSM (DSM – NED)
  • TEAM JUMBO VISMA (JVW – NED)
  • TEAM SD WORX (SDW – NED)
  • TREK – SEGAFREDO (TFS – USA)
  • UAE TEAM (UAD – UAE)
  • UNO-X PRO CYCLING TEAM (UXT – NOR)

Przyznano także licencje dla męskich drużyn drugiej dywizji. Tu znalazło się miejsce dla 18 ekip, a dokładnie:

  • BINGOAL WB (BWB – BEL)
  • BOLTON EQUITIES BLACK SPOKE (BEB – NZL) – nowy UCI ProTeam
  • BURGOS-BH (BBH – ESP)
  • CAJA RURAL-SEGUROSRGA (CJR – ESP)
  • EOLO-KOMETA CYCLING TEAM (EOK – ITA)
  • EQUIPO KERN PHARMA (EKP – ESP)
  • EUSKALTEL – EUSKADI (EUS – ESP)
  • GREEN PROJECT-BARDIANICSF-FAIZANE’ (GBF – ITA)
  • HUMAN POWERED HEALTH (HPM – USA)
  • ISRAEL PREMIER TECH (IPT – ISR)
  • LOTTO DSTNY (LTD – BEL)
  • Q36.5 PRO CYCLING TEAM (Q36 – SUI) – nowy UCI ProTeam
  • TEAM CORRATEC (COR – ITA) – nowy UCI ProTeam
  • TEAM FLANDERS – BALOISE (TFB – BEL)
  • TEAM NOVO NORDISK (TNN – USA)
  • TOTALENERGIES (TEN – FRA)
  • TUDOR PRO CYCLING TEAM (TUD – SUI) – nowy UCI ProTeam
  • UNO-X PRO CYCLING TEAM (UXT – NOR)

Jednocześnie odrzucono wniosek licencyjny Paris Cycling City, czyli dawnego B&B Hotels – KTM.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments