SCOTT Addict eRIDE jest teraz wyposażony w nowy system MAHLE X20, którego premiera miała miejsce dzisiaj – najlżejszy rower e-road na świecie właśnie stał się szybszy, bardziej wszechstronny i jeszcze bardziej wydajny. Rower eRoad SCOTT po raz kolejny podnosi poprzeczkę.

Givisiez, Szwajcaria. Kwiecień 2022. SCOTT Addict eRIDE od kilku lat jest kamieniem węgielnym naszego segmentu eROAD, a ten wzorcowy, lekki rower elektryczny właśnie podniósł poprzeczkę po raz kolejny. Dzięki współpracy z naszym partnerem w dziedzinie układów napędowych, firmą Mahle, rower został wyposażony w nowy, lżejszy i bardziej wydajny system – Mahle X20 – który został wprowadzony na rynek 20 kwietnia.

W rezultacie powstał rower dla wymagającego rowerzysty, naprawdę lekki, ważący 10,6 kg. Pełna integracja z silnikiem, który można dostosować do własnych potrzeb i po prostu wyłączyć, gdy nie jest potrzebny.

Rowery E-Road nie są na tej ziemi po to, by wszystko ułatwiać. Są po to, aby uczynić wszystko bardziej interesującym, aby pomóc Ci wspinać się wyżej, dłużej i bardziej stromo.

Design i Integracja

DNA SCOTT to ITD – Innowacja, Technologia, Design – a Addict eRIDE wyposażony w Mahle X20 jest tego doskonałym przykładem. Wszystko w tym rowerze, od komponentów po układ napędowy i jednostkę napędową, działa jako jeden system. Minimalistyczna konstrukcja jednostki napędowej pozwala nam zachować estetykę i design naszego roweru szosowego klasy premium Addict RC oraz fantastycznie niską wagę 10,6 kg.

 

Głównym czynnikiem, który to umożliwia, jest nowy system X20 firmy Mahle. Silnik napędzany piastą pozwala na uzyskanie minimalistycznej sylwetki, dzięki czemu rower jest naprawdę nie do odróżnienia od tradycyjnego roweru szosowego. W dolnej rurze ukryta jest bateria o pojemności 250Wh, z możliwością zastąpienia bidonu funkcją Range booster, aby jeszcze bardziej poszerzyć swoje horyzonty.

Ponieważ jednostka napędowa znajduje się w piaście, nowa piasta X20 jest wyposażona w innowacyjny system wtyczek i standardową oś przelotową, dzięki czemu demontaż tylnego koła jest tak łatwy, jak w zwykłym rowerze. Integracja obejmuje także elementy sterujące: prosty przycisk na górnej rurze, pokazujący moc i tryb pracy za pomocą kolorów.

Wydajność

W nowym Mahle X20 moc wzrosła do 60Nm, co oznacza płynniejsze i mocniejsze przyspieszenie dla użytkownika z większą mocą. Jednostka Mahle jest napędzana przez piastę, co zapewnia kolarzowi bardzo płynne wrażenia w zakresie dostarczania mocy.

System został udoskonalony pod każdym względem, od wagi po wydajność i integrację. Nowa tylna piasta waży 1,399 kg, co oznacza zmniejszenie masy o ponad 500 g i lepszą integrację i kontrolę. W piaście zastosowano standardową oś 142×12, która może współpracować z pełną gamą wolnobiegów SHIMANO, SRAM i N3W.

Jest to prawdziwie inteligentny system, który może dokonywać regulacji za pomocą szeregu czujników, w tym nowego czujnika momentu obrotowego i kadencji. Umożliwiają one rowerowi E-Bike dokładne odczytanie każdego wata mocy, jaki użytkownik pobiera, dając odpowiednią reakcję dzięki sztucznej inteligencji. System uczy się od użytkownika i w każdym momencie dostosowuje się do jego potrzeb i otoczenia, co przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy.

Inteligentna jazda

Kluczową zaletą nowego systemu X20 jest możliwość dostosowania go do preferencji rowerzysty. Czy chcesz uzyskać maksymalne wsparcie, gdy droga staje się stroma, czy po prostu minimalne wsparcie? Masz tylko dwie godziny na jazdę, ale chcesz pokonać więcej trasy? To również jest możliwe. Aplikacja Mahle ONE pozwala rowerzyście ustalić własne ograniczenia, a nie drogę.

Krótko mówiąc, system może dostosować się do Ciebie i Twoich potrzeb. Zwykła niedzielna przejażdżka w styczniu może być tak samo przyjemna, jak długi dzień na przełęczy Stelvio. Twój rower, Twój sposób.

Dostosowanie do potrzeb użytkownika jest proste dzięki nowej aplikacji Mahle ONE. Użytkownicy mogą osobiście skonfigurować poziom mocy i reakcji systemu w każdym z trzech trybów mocy.

Dodatkową zaletą jest to, że jednostka napędowa jest bezoporowa. Dzięki temu rowerzysta może wyłączyć system, aby oszczędzać baterię na zjeździe lub na płaskim terenie. Twój akumulator nie jest już ograniczeniem.

Lekka waga

Najlżejsza rama roweru szosowego ze wspomaganiem elektrycznym na rynku właśnie stała się jeszcze lżejsza. Przy masie ramy wynoszącej zaledwie 1,04 kg, całkowitej masie układu napędowego 3,2 kg i masie kompletnego roweru 10,6 kg, Addict eRIDE jest kamieniem milowym w kategorii elektrycznego wspomagania szosowego. Więcej niż liczba, Addict eRIDE został opracowany w ścisłej współpracy między naszymi inżynierami zajmującymi się eRIDE i szosą, aby idealnie zrównoważyć potrzeby jednostki napędowej z doskonałymi warstwami karbonowymi sprawdzonego w World Tour roweru szosowego.

W przypadku rowerów eROAD, które starają się odwzorować wrażenia z jazdy rowerem tradycyjnym, niewielka masa systemu Mahle X20 zmienia postać rzeczy i przyczynia się do uzyskania naprawdę niskiej masy całkowitej roweru.

SCOTT i MAHLE

SCOTT i Mahle po raz pierwszy współpracowały nad modelami Addict eRIDE wydanymi w 2020 roku. Dzięki wspólnej filozofii bezproblemowej integracji i bezkompromisowej wydajności jazdy, obie marki osiągnęły idealną synergię dzięki integracji nowego systemu Mahle X20 w modelach Addict eRIDE SCOTT. Innowacje ukierunkowane na rowerzystę, które skutkują lepszymi wrażeniami z jazdy.

„DNA SCOTT to ITD – Innowacja, Technologia, Design – a Addict eRIDE wyposażony w Mahle X20 i jednostkę napędową Mahle doskonale wpisuje się w tę filozofię. Rozwiązanie X20 pozwoliło nam połączyć nasz flagowy rower do wyścigów szosowych z systemem bezoporowym, aby zaoferować rowerzyście wsparcie na drodze, kiedy, i co ważne, jak tego potrzebuje.”

– powiedział Ben Marchant, eBike Marketing SCOTT Sports

„Mahle i SCOTT chcą zmienić świat rowerów elektrycznych. System Mahle X20 to nie tylko najlżejszy system do rowerów elektrycznych na rynku. Zawsze mówiliśmy, że nasze systemy są prawie niewidoczne, ale X20 wykracza poza to. Nie tylko nie czujesz ciężaru, ale także nie odbierasz go wizualnie, ani nie masz wrażenia, że jesteś wspomagany. To przenosi wrażenia z jazdy na rowerze na zupełnie nowy poziom”.

– podsumował Marco A. De La Sernia, Head of Strategy and Business Development Mahle.

Gama Addict eRIDE

Addict eRIDE jest dostępny w 5 różnych modelach, w tym w wersji Contessa jako część SCOTT Contessa Signature Collection: Addict eRIDE Ultimate, Addict eRIDE 10, Addict eRIDE 20, Addict eRIDE 30. Contessa Addict eRIDE. Modele Addict eRIDE będą wkrótce dostępny u lokalnych dealerów.

Więcej na: www.scott.pl

Zdjęcia: Scott Sports

Poprzedni artykułLiège-Bastogne-Liège 2022: Wielu kolarzy musi leczyć rany po ogromnej kraksie
Następny artykułCzy MIPS to już przeszłość? Kineticore – nowa technologia ochrony w kaskach Lazer [video]
Subscribe
Powiadom o
guest
5 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Jacek
Jacek

Nawet firmy produkujące rowery promują czarne ubrania dla rowerzystów!!! Koszmar. Jaszcze lampki ratowałyby jako tako sytuację, ale też nie … Czy ci ludzie nigdy nie byli w sytuacji, gdy prowadząc auto w ostatniej chwili zauważali (lub nie) prawie niewidocznego rowerzystę?!!!

zbig
zbig

Silnik napędzany piastą …😃

szkot
szkot

@jacek, trolujesz, czy nigdy nie widziałeś czarnego samochodu?

Max
Max

ten rower to naprawdę świetna sprawa dla osób niepełnosprawnych, brawo!

Traktorzysta
Traktorzysta

Fajny materiał prasowy w którym to „moc silnika” podają w Nm…