Fot. Team Sky

Czwartkowe popołudnie okazało się być bardzo bogate w nowe przepisy UCI. Dziś m.in. zakazano zawodnikom biegania po trasie wyścigu.

Bez wątpienia przepis ten jest najgłośniejszym ze wszystkich wprowadzonych, gdyż dotyczy bezpośrednio kolarzy. Zgodnie z nim, zawodnicy nie będą już mogli pokonywać trasy wyścigu bez roweru, gdyż będzie grozić za to dyskwalifikacja. Tym samym na pewno nie będziemy już świadkami wyczynu podobnego do tego Chrisa Froome’a z podjazdu pod Mont Ventoux podczas Tour de France 2016.

Teraz pora przybliżyć Państwu kilka innych przepisów, które lada moment wejdą w życie.
– w wyścigach juniorów nie będzie mogło wystąpić więcej niż 176 zawodników.
– w mistrzostwach krajowych, zawodnicy startujący w wyścigu do lat 23 będą mogli później spróbować swoich sił w wyścigu elity
– każdy z juniorów będzie mógł wystartować w więcej niż 5 wyścigach Pucharu Narodów
– UCI ma stworzyć własny zespół trzeciej dywizji, oparty na kolarzach ze swojego centrum
– organizatorzy będą musieli szczelnie zamykać trasy wyścigów. Zawodnicy nie będą mieli prawa zbaczać z trasy, używając choćby dróg rowerowych. Zakończy się to dyskwalifikacją.
– podpisywanie listy startowej wraz z prezentacją zawodników nie może rozpocząć się wcześniej niż godzinę przed startem, ani skończyć później niż 10 minut przed nim.
– drugie samochody techniczne będą mogły rozpoczynać jazdę przed kolumną. Jeśli jednak odjedzie ucieczka bez zawodnika danego zespołu, samochód będzie zmuszony wrócić za peleton.
– zawodnicy będą mogli pobierać jedzenie już 30 kilometrów po starcie. Przepis nie będzie dotyczył etapów zaczynających się na podjeździe.
– pobieranie picia i jedzenia będzie też zakazane 500 metrów za górską lub lotną premią.
– pobieranie jedzenia z samochodów będzie zabronione podczas mistrzostw świata i Igrzysk Olimpijskich.
– w sztafetach mieszanych będzie mogło wystartować minimum 2, a maksimum 6 osób każdej z płci.
– każda z płci będzie mogła przejeżdżać maksymalnie 25 kilometrów w imprezach mistrzowskich oraz 50 kilometrów w innych imprezach.
– mężczyźni będą zaczynać walkę w sztafecie mieszanej.
– podczas sztafety mieszanej wyznaczona będzie specjalna strefa zmian.
– powstaną dwa rankingi światowe – w jednym podsumowywane będą wyścigi jednodniowe, w drugim wyścigi etapowe.
– Strade Bianche stanie się wyścigiem równym La Fleche Wallone.
– prowadzone będą rankingi trzyletnie, potrzebne do ponownego rozdawania licencji World Tour.
– poza dyskwalifikacją, używanie ścieżek rowerowych będzie „kosztować” 15 punktów w rankingu światowym.
– sponsorami drużyn zawodowych nie będą mogły być firmy pornograficzne, alkoholowe, tytoniowe oraz zakłady bukmacherskie, chyba że są one objęte prawną opieką państwa i nie mają w ofercie danego wyścigu.

Związek kolarzy nie odpowiedział jeszcze na dzisiejsze zmiany.

Poprzedni artykułKraków, Jaworzno, Wilamowice i Katowice najpiękniejszymi miastami 75. Tour de Pologne
Następny artykułTour of Guangxi 2018: Moscon wygrywa królewski etap
Dziennikarz z wykształcenia i pasji. Oprócz kolarstwa kocha żużel, o którym pisze na portalu speedwaynews.pl. W wolnych chwilach bawi się w tłumacza, amatorsko jeździ i do późnych godzin nocnych gra półzawodowo w CS:GO.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments