© ASO/P.Ballet

Po kilku latach porządnej współpracy, Carrefour postanowił zakończyć współpracę z ASO, przestając sponsorować Tour de France oraz Vuelta a Espana.

Francuska sieć sklepów była znana przede wszystkim z obecności na koszulce najlepszego górala podczas Wielkiej Pętli. Możliwość reklamowania marki na białej koszulce w czerwone grochy kosztowała całe 8 milionów euro rocznie.

Zgodnie z informacjami przez dyrektorów Tour de France, miejsce Carrefoura w Grande Boucle zajmie inna słynna sieć sklepów – Leclerc. Zgodnie z potwierdzonymi danymi, koszt przejęcia koszulki górala będzie wciąż kosztował tyle samo.

Jednocześnie, aż do 2022 roku nie powinien zmienić się sponsor koszulki lidera wyścigu. LCL, płacące 12 milionów euro rocznie, niedawno przedłużyło kontrakt, co zapewnia organizatorom potrzebną ciągłość współpracy z głównym reklamodawcą.