LottoNL - Jumbo

Holenderska drużyna WorldTour straci jednego z głównych sponsorów, ale supermarkety Jumbo zobowiązały się do większego wsparcia niż dotychczas.

LottoNL-Jumbo ma jeden z najmniejszych budżetów wśród ekip WorldTour. Odejście tak ważnego sponsora jak Lotto jest z pewnością sporym ciosem. Okazuje się jednak, że niemal natychmiast wsparcie przekazuje sieć supermarketów Jumbo, która została sponsorem tytularnym na najbliższe pięć lat.

Zmiany wśród wspierających oznaczają powiększenie budżetu. Według informacji De Telegraaf Team Jumbo będzie miał do dyspozycji około 15 milionów euro rocznie.

Oczywiście nadal szukamy partnerów do współpracy. Wierzymy w obie drużyny [łyżwiarstwa i kolarstwa]. W ostatnich latach kontrakty na dwa lata wprowadzały niepewność, dlatego teraz zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy na pięć lat. Jac Orie i Richard Plugge będą mogli więcej zrobić przy rozwijaniu talentów. Nasza drużyna łyżwiarska już jest na szczycie, ale w zespole kolarzy nadal możemy się rozwinąć, dlatego rozumiemy, że budżet musi wzrosnąć. Od sezonu 2019 ekipa będzie miała do dyspozycji prawdziwie “WorldTourowy” budżet

– mówi Ton van Veen, szef Jumbo.

W barwach holenderskiego zespołu jeżdżą nie tylko kolarze, ale też łyżwiarze szybcy, w tym gwiazdy toru – Sven Kramer czy Kjeld Nuis. Wśród liderów drużyny na szosie są m.in. Dylan Groenewegen, Steven Kruiswijk, Primoz Roglić, Lars Boom czy George Bennett. Masażystą LottoNL-Jumbo jest za to Michał Szyszkowski.