fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Niestety, wczorajsza informacja o końcu ekipy Domin Sport uszczupliła grupę polskich drużyn zawodowych. W sezonie 2018 zobaczymy na trasach zaledwie 4 teamy startujące pod polską flagą. Czas na analizę ich składów.

Podobnie jak w ubiegłym roku, jedynie ekipa CCC Sprandi Polkowice będzie się legitymować licencją drugiej dywizji. Nie oznacza to jednak, że na krajowym podwórku będzie im łatwo. Wręcz przeciwnie! Choć krajowy peleton nieco się skurczył, rywalizacja może być bardziej wyrównana, niż wydaje się wielu kibicom.

Sprinterzy:
*** – Alan Banaszek (CCC Sprandi Polkowice)
*** – Marko Kump (CCC Sprandi Polkowice)
** – Adrian Banaszek (Voster Uniwheels)
** – Grzegorz Stępniak (Wibatech Merx 7R)
** – Paweł Franczak (CCC Sprandi Polkowice)
* – Eryk Latoń (Team Hurom)
O wzmocnieniu pociągu ekipy CCC Sprandi Polkowice mówiło się od września. Jak widać, siła sprinterska “pomarańczowych” została zbudowana na miarę ekipy drugiej dywizji. Alan Banaszek i Marko Kump z pewnością będą w stanie nawiązać równorzędną walkę z Timothy Dupontem czy Andreą Guardinim. Nie oznacza to jednak, że pozostałe ekipy pozostały z tyłu. Bardzo dobrym transferem ekipy Voster wydaje się być ściągnięcie Adriana Banaszka, który ma za sobą solidny sezon w barwach teamu Kolss. Co ciekawe, w ekipie Hurom Eryk Latoń może być zastępowany przez Vitalyia Butsa, który także dysponuje sporą szybkością.

Górale:
*** – Michal Schlegel (CCC Sprandi Polkowice)
*** – Paweł Cieślik (CCC Sprandi Polkowice)
*** – Marek Rutkiewicz (Wibatech Merx 7R)
** – Maciej Paterski (Wibatech Merx 7R)
** – Adam Stachowiak (Voster Uniwheels)
** – Amaro Antunes (CCC Sprandi Polkowice)
* – Bartosz Warchoł (Wibatech Merx 7R)
* – Leszek Pluciński (CCC Sprandi Polkowice)
* – Emanuel Piaskowy (Team Hurom)
Podobnie jak na płaskich finiszach, w trudnym terenie najmocniejsza będzie ekipa CCC Sprandi Polkowice. Niestety dla nich, na krajowych wyścigach zabraknie bardzo ciężkich podjazdów, dlatego też ta klasyfikacja nie będzie aż tak istotna. Nie zmienia to jednak faktu, że za granicą, obok “pomarańczowych” zdecydowanie najlepiej prezentuje się team Wibatech Merx 7R.

Klasykowcy:
*** – Maciej Paterski (Wibatech Merx 7R)
*** – Michał Paluta (CCC Sprandi Polkowice)
** – Paweł Bernas (CCC Sprandi Polkowice)
** – Marek Rutkiewicz (Wibatech Merx 7R)
** – Sylwester Janiszewski (Wibatech Merx 7R)
* – Szymon Krawczyk (Voster Uniwheels)
* – Vitaliy Buts (Team Hurom)
Wibatech na czele! Wydaje się, że w mniejszych górach i podczas trudniejszych wyścigów jednodniowych, zdecydowanie najmocniejszym kolarzem w polskim peletonie jest Maciej Paterski. Tym samym sztab zespołu Wibatech Merx 7R będzie mógł z pewnością liczyć na bardzo dobre wyniki w średnio trudnym terenie. Dodatkowo, wydaje się, że sezon 2018 może być wyjątkowy dla Michała Paluty. Niespełna 23-letni zawodnik, dzięki tytanicznej pracy, z miesiąca na miesiąc staje się coraz mocniejszy, dzięki czemu może nas już zacząć bardzo miło zaskakiwać.

All-rounderzy:
*** – Maciej Paterski (Wibatech 7R Fuji)
*** – Jan Tratnik (CCC Sprandi Polkowice)
** – Vitaliy Buts (Team Hurom)
** – Jonas Koch (CCC Sprandi Polkowice)
* – Sylwester Janiszewski (Wibatech 7R Fuji)
* – Kamil Gradek (CCC Sprandi Polkowice)
W każdym zespole niezwykle przydatni są zawodnicy, którzy potrafią odnaleźć się w każdym terenie. Wydaje się, że każdy zespół (poza Voster Uniwheels) posiada w swoim zespole taką postać. Ucieczka? Nie ma problemu! Sprint po serii podjazdów? Dlaczego nie! Na naszym krajowym podwórku tacy kolarze mogą zdziałać bardzo wiele i nikt nie powinien być zdziwiony, jeśli któryś z wyżej wymienionych zakończy sezon z przynajmniej jednym zwycięstwem.

Jak Państwo widzą poszczególne klasyfikacje? Czekamy na odpowiedzi w komentarzach!