UCI

Kierowcy samochodów i motocykli zabezpieczających peleton będą musieli się zapoznać z 38 stronami przepisów.

W ostatnich dwóch sezonach dochodziło do wielu kraks pomiędzy kolarzami i pojazdami z kolumny. W Ronde van Vlaanderen samochód Shimano wpadł w Jesse Sergenta, w Clasica San Sebastian ofiarą motocykla stał się Greg Van Avermaet, a w Kuurne-Bruksela-Kuurne Stig Broeckx. Dochodzą do tego wypadek Broeckxa z Tour of Belgium, przez który zawodnik przez wiele miesięcy znajdował się w śpiączce i śmierć Antoine Demoitie podczas Gent-Wevelgem.

UCI opisuje nowy dokument jako wielomiesięczną pracę z ekspertami ze Związku Zawodowych Kolarzy (CPA), Międzynarodowego Związku Kolarskich Grup Zawodowych (AIGCP) i Międzynarodowego Związku Organizatorów Wyścigów Kolarskich (AIOCC). W poradach zawartych w tekście znalazły się:

  • przygotowanie do wyścigu;
  • ruch w trakcie wyścigu;
  • specjalne zasady dla motocyklistów;
  • co zrobić w przypadku kraksy;
  • jazda na czas.

Każdy kierowca, który będzie chciał uczestniczyć w wyścigu będzie musiał posiadać licencję wydaną przez krajowy związek kolarski. Kto nie będzie przestrzegał przepisów, może zostać wezwany przed Komisję Dyscyplinarną UCI (aktualnie toczy się kilka spraw). Podobnie jak przed rokiem Międzynarodowa Unia Kolarska przed wyścigami WorldTour będzie organizować kurs dotyczący bezpieczeństwa. W sezonie 2016 taka możliwość pojawiła się również przed Tour de Pologne.

Oczywiście poza dodatkowymi zasadami dla kierowców i motocyklistów UCI wspomina o coraz częstszym użyciu Protokołu Ekstremalnej Pogody. W tym sezonie został on już wykorzystany podczas Dubai Tour, Santos Tour Down Under czy Volta a la Comunitat Valenciana.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments