Vision Tech USA

Amerykańska firma produkuje koła używane przez zawodowe drużyny. Od 2017 roku niektóre modele będą występować w rowerach marki Trek.

Koła Vision możemy znaleźć na większości półek cenowych – od najtańszych modeli Team kosztujących około 1000zł po profesjonalne Metron, których cena sięga już ponad 7000zł. Obręcze są w większości pokrywane dwoma rodzajami nadruków – czerwonymi i szarymi. Wszystkie budowane są ręcznie.

Team

team30-disc-front-wheels-grey1

W grupie Team możemy znaleźć modele z poprawioną aerodynamiką. Team 30 COMP (849zł) ma w pełni aluminiową obręcz o wysokości 30mm z anodyzowaną powierzchnią hamującą, która jednak ma przeznaczenie estetyczne i dość szybko znika po kilku hamowaniach. Tutaj ponownie znajdziemy 20 i 24 płaskie szprychy (w tylnym kole asymetryczny splot 2:1) i wagę 1920g. Team 30 Disc przeznaczony do rowerów z hamulcami tarczowymi zwiększa swój ciężar do 2100g i liczbę szprych do 24/28. Stalowy bębenek Shimano współgra z 10-11 rzędowymi kasetami.

team35_front

Najwyższy model z grupy – Team 35 Comp (1299zł) – ma już do zaoferowania całkiem niezłą aerodynamikę dzięki obręczy o wysokości 35mm. Zastosowano tu płaskie szprychy i osiągnięto niższą wagę – 1850g. Podobnie jak w niższym modelu obręcz pokryta jest warstwą anodyzującą, która wyraźnie poprawia estetykę, ale jest nietrwała. Bębenek pracuje dość głośno (wzorem najlepszych kół aerodynamicznych) i jest zbudowany z aluminium. Ponownie jego przeznaczeniem jest 10-11 rzędowe Shimano.

Kup jeśli… szukasz solidnych, treningowych kół za rozsądne pieniądze.

Trimax

trimax30_fbkg

Nieco wyższa grupa aluminiowych kół. Trimax 30 (2449zł) z wyglądu przypomina swojego tańszego kolegę, ale oferuje sporo niższą wagę i lepszą sztywność. Piasty są wytrzymalsze i lepiej się toczą – wykorzystują sześć mechanicznych łożysk. Obręcz o wysokości 30mm przygotowana jest pod oponę o minimalnej szerokości 23mm z zastosowaniem systemu gotowego do wykorzystania rozwiązania bezdętkowego. Para waży 1630g i zbudowana jest podobnie do Team 35 – 16/21 płaskich szprych z tylnym kołem zaplecionym niesymetrycznie 2:1. Kolejnym zyskiem jest możliwość wyboru bębenka między Campagnolo, a Shimano. Trimax 30 Disc (2549zł) jest bliźniaczym modelem przeznaczonym pod hamulce tarczowe. Waga spada do 1590g, ale stożek zmniejsza się do 28mm. Od przyszłego roku do oferty wchodzi Trimax 30 KB, który będzie ważył 1610g i otrzyma znaną już wcześniej czarną powierzchnię hamującą.

trimax35_front

Trimax 35 (2449zł) jest nieco bardziej zaawansowaną wersją Team 35. Lżejsze, szerokie (24mm na zewnątrz i 19mm wewnątrz) obręcze i piasty pozwalają na obniżenie wagi do 1650g. Lepsze toczenie i możliwość wyboru bębenka pomiędzy Campagnolo i Shimano to kolejne zyski. Model posiada też wersję aluminiowo-karbonową, która waży 1640g. Dzięki zastosowaniu karbonu rośnie jednak sztywność i przeniesienie mocy. Podobnie jak w Trimax 30 w sezonie 2017 pojawi się wersja 35 KB – zbudowana w inny sposób (m.in. inne nyple i węższe obręcze) i ważąca 1630g.

Kup jeśli… szukasz sztywnych i lekkich kół aluminiowych.

TC24

Chociaż TC24 (6099zł) zupełnie nie przypomina aluminiowych braci, to również należy do rodziny Trimax. W pełni karbonowa obręcz o wysokości 24mm przeznaczona pod szytkę w połączeniu z wysokiej jakości piastami i specjalnymi zaciskami tworzy koła o wadze zaledwie 1280g, które “połykają” wzniesienia bez mrugnięcia okiem. Producent oferuje bębenek zarówno pod Campagnolo (droższa o 100zł) jak i Shimano.

Kup jeśli… jeździsz po górach i szukasz lekkich, sztywnych kół z karbonu.

Trimax 40 Carbon Disc (3999zł) pojawi się od sezonu 2017 i będzie zbudowany z aluminiowo-karbonowej obręczy o wysokości 40mm i przeznaczony jedynie do hamulców tarczowych z uchwytem na 6 śrub lub centerlock. Dość aerodynamiczne i sztywne koła ważą 1820g i przeznaczone będą jedynie pod oponę.

trimax-t42-front-grey-wheels

Trimax T42 (3549zł) to najwyższy model wykorzystujący aluminium w ofercie Vision. Połączenie dwóch materiałów daje koła ze stożkiem o wysokości 42mm, dobrą sztywnością i wagą 1720g. Tutaj również wykorzystano płaskie, aerodynamiczne szprychy (18/21) i wysokiej klasy piasty. Dzięki temu i odpowiedniej obręczy T42 można wykorzystywać w walce na płaskich odcinkach, gdzie “rozcinanie” powietrza ma najwyższe znaczenie.

Kup jeśli… szukasz stosunkowo tanich i sztywnych kół wyścigowych z aluminiową powierzchnią hamującą.

Metron

metron-40-tubular-front-grey-wheels

Najliczniejsza i jednocześnie najdroższa “rodzina” Vision. Modele Metron mają obręcze wykonane z karbonu, najwyższej klasy piasty i aerodynamiczne szprychy. W zestawie dostaniemy karbonowe zaciski i klocki hamulcowe do tego typu powierzchni. Ich przeznaczeniem jest ściganie i wygrywanie. Metron 40 SL (szytka – 6499zł, opona – 7199zł) stanowi najbardziej uniwersalny model – stożek o wysokości 40mm zapewnia już zysk aerodynamiczny, ale też pozwala na obniżenie wagi do 1350g w przypadku wersji pod szytkę i 1590g pod oponę. Od niedawna można kupić Metron 40 SL Disc (szytka – 6499zł, opona – 7199zł), również w dwóch wariantach. Tutaj niestety ciężar wzrasta – 1430g dla szytki i 1790g dla opony. W 2017 roku producent poszerzył obręcze do 25.5mm na zewnątrz i 17mm wewnątrz w celu dodatkowego poprawienia komfortu i aerodynamiki.

metron-55-tubular-front-grey-wheels

Metron 55 SL (szytka – 6599zł, opona – 7499zł) różni się od niższego brata przede wszystkim obręczą, która tutaj ma 55mm wysokości i 25mm zewnętrznej szerokości. Podobnie jak pozostałe modele najwyższej grupy wykorzystuje piasty z sześcioma łożyskami wykonane z bardzo lekkich materiałów nazwane przez Vision P.R.A. Waga wersji pod szytkę wynosi 1430g, a pod oponę 1700g. Od sezonu 2017 Vision oferuje też gratkę dla miłośników hamulców tarczowych. Metron 55 SL Disc wyposażone jest w uchwyt tarczy na 6 śrub lub centerlock, a waga wzrasta nieznacznie – 1550g dla szytki i 1790g dla opony.

metron-81

Do jazdy na czas i triathlonu Vision produkuje Metron 81 SL (szytka – 6599zł, opona – 7499zł). Znakomita aerodynamika i niewysoka waga sprawiają, że jest to maszyna do pokonywania kilometrów w znakomitym tempie. Obręcze w sezonie 2017 zostaną poszerzone (ok. 24.5mm zewnętrznej i 16mm wewnętrznej szerokości). Waga przy użyciu szytki wynosi zaledwie 1550g. Kolarze preferujący rozwiązania nie korzystające z kleju będą musieli się pogodzić z ciężarem 1930g. Producent chwali się, że Metron 81 w ostatnich kilku latach ponad 100 razy znalazł się na podium zawodowych wyścigów. W zestawie, oprócz klocków hamulcowych, otrzymujemy też nakładki przedłużające wentyle.

Kup jeśli… szukasz karbonowych, aerodynamicznych, wyścigowych kół i nie uznajesz kompromisów.

3-spoke

W rowerach czasowych często stosuje się jednak rozwiązania niedostępne w wyścigach ze startu wspólnego. Metron 3 Spoke (6199zł przód, 6999zł tył) ma 60.5mm stożek i 3 karbonowe, potężne szprychy. Obręcz przeznaczona pod szytkę ma szerokość 23mm, a waga zestawu wynosi 1910g.

disc

Na tył można założyć tzw. pełne koło. Metron Disc (5699zł) ma szerokość 24.3mm, jest w pełni wykonany z karbonu i również przeznaczony tylko pod klejone ogumienie. Waga najbardziej aerodynamicznego produktu wynosi 1050g. Istnieje możliwość zakupienia w zestawie Metron TT (6999zł), w którym znajduje się Disc i przednie koło z karbonową obręczą 90mm ważące około 700g.

Kup jeśli… samotnie walczysz z czasem i wiatrem.

Wszystkie modele możecie zakupić w Sklepie Naszosie.pl! Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy sklep@naszosie.pl lub telefoniczny 530-599-055.

Zdjęcia oraz informacje – Vision Tech USA