Zipp

Niejednolity profil ma zrewolucjonizować podejście do kół pomagających w aerodynamice. Inspiracją były płetwy wielorybów.

454 NSW to kolejna zmiana w produkcji kół autorstwa Zipp. Wcześniejszy projekt Firecrest zmienił kształt obręczy z litery V na U, co pomaga przede wszystkim przy bocznym i skośnym wietrze. Tym razem jednak profil nie jest jednolity – przypomina płetwy Długopłetwca Oceanicznego. Ząbkowana powierzchnia pomaga ogromnemu płetwalowi w nawrotach pod wodą. Nowe spojrzenie sprawiło, że wysokość stożka jest podana w następujący sposób – 53/58mm.

010p_wh_454_nsw_cc_v1_700sr_11s_detail_hero

Kształt został opatentowany, co oznacza, że inne firmy nie będą mogły skorzystać z badań Zippa. Chyba, że zapłacą odpowiednio wysoką cenę… Dzięki Sawtooth™ koło może robić rzeczy, których dotychczasowe modele nie potrafiły –  jednocześnie poprawiać czołową aerodynamikę i boczne uderzenia wiatru. Rezultatem jest 454 NSW – najlepsze koło kiedykolwiek wyprodukowane przez Zipp.

018p_wh_454_nsw_cc_v1700f700sr_11s_pair

Nowy model nie zastępuje starszych, dołącza do gamy produktów NSW. Bazuje na popularnym 404 i przy idealnie czołowym wietrze oferuje identyczne wyniki. Przy kątach od 5 do 15 stopni 454 jest jednak lepsze nawet o 15%. Technika jest o tyle zaawansowana, że obręcze mają oznaczenia przód-tył i odpowiedni kierunek jazdy – przy zamianie nie będą oferowały pełni swoich możliwości. Wprowadzony produkt oferowany jest pod oponę, dlatego waga kompletu „nie powala” – 1560g.

016p_wh_454_nsw_cc_v1_700sr_11s_detail_tirebed

Poza nietypowym kształtem i poprawioną aerodynamiką Zipp 454 NSW oferuje nową powierzchnię hamującą. Lekkie nacięcia pomagają w odprowadzaniu brudu i wody, a silikonowa powierzchnia zwiększa tarcie, co w rezultacie oznacza lepsze hamowanie.

014p_wh_454_nsw_cc_v1_700sr_11s_detail_454

Zipp 454 NSW:

Waga kompletu: 1560g

Waga przedniego koła: 700g

Waga tylnego koła: 860g

Wysokość stożka: 53/58mm

Dostępne szerokości opon: 700×20-28C

Szerokość zewnętrzna: 26.4mm

Szerokość wewnętrzna: 17mm

Liczba szprych przedniego koła: 18

Liczba szprych tylnego koła: 24

Cena: 4000 euro za komplet (1800€ przód, 2200€ tył)

Poprzedni artykułRowery i osprzęt ekip World Tour na rok 2017
Następny artykułBilbao chce zorganizować etap Tour de France 2019
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments