Niejednolity profil ma zrewolucjonizować podejście do kół pomagających w aerodynamice. Inspiracją były płetwy wielorybów.
454 NSW to kolejna zmiana w produkcji kół autorstwa Zipp. Wcześniejszy projekt Firecrest zmienił kształt obręczy z litery V na U, co pomaga przede wszystkim przy bocznym i skośnym wietrze. Tym razem jednak profil nie jest jednolity – przypomina płetwy Długopłetwca Oceanicznego. Ząbkowana powierzchnia pomaga ogromnemu płetwalowi w nawrotach pod wodą. Nowe spojrzenie sprawiło, że wysokość stożka jest podana w następujący sposób – 53/58mm.
Kształt został opatentowany, co oznacza, że inne firmy nie będą mogły skorzystać z badań Zippa. Chyba, że zapłacą odpowiednio wysoką cenę… Dzięki Sawtooth™ koło może robić rzeczy, których dotychczasowe modele nie potrafiły – jednocześnie poprawiać czołową aerodynamikę i boczne uderzenia wiatru. Rezultatem jest 454 NSW – najlepsze koło kiedykolwiek wyprodukowane przez Zipp.
Nowy model nie zastępuje starszych, dołącza do gamy produktów NSW. Bazuje na popularnym 404 i przy idealnie czołowym wietrze oferuje identyczne wyniki. Przy kątach od 5 do 15 stopni 454 jest jednak lepsze nawet o 15%. Technika jest o tyle zaawansowana, że obręcze mają oznaczenia przód-tył i odpowiedni kierunek jazdy – przy zamianie nie będą oferowały pełni swoich możliwości. Wprowadzony produkt oferowany jest pod oponę, dlatego waga kompletu „nie powala” – 1560g.
Poza nietypowym kształtem i poprawioną aerodynamiką Zipp 454 NSW oferuje nową powierzchnię hamującą. Lekkie nacięcia pomagają w odprowadzaniu brudu i wody, a silikonowa powierzchnia zwiększa tarcie, co w rezultacie oznacza lepsze hamowanie.
Zipp 454 NSW:
Waga kompletu: 1560g
Waga przedniego koła: 700g
Waga tylnego koła: 860g
Wysokość stożka: 53/58mm
Dostępne szerokości opon: 700×20-28C
Szerokość zewnętrzna: 26.4mm
Szerokość wewnętrzna: 17mm
Liczba szprych przedniego koła: 18
Liczba szprych tylnego koła: 24
Cena: 4000 euro za komplet (1800€ przód, 2200€ tył)