Fot. Szymon Gruchalski / Lang Team

Wiceprezydent Katowic Waldemar Bojarun oraz Dyrektor Generalny Lang Team Czesław Lang podpisali umowę na organizację mety II etapu 73. Tour de Pologne UCI World Tour. Na mocy porozumienia Katowice będą gościć nasz narodowy wyścig kolarski do 2019 roku.

73. Tour de Pologne UCI World Tour odbędzie się w dniach 12-18 lipca, a do Katowic kolarze wjadą już drugiego dnia wyścigu.

To klasyczny płaski etap, na którym główne role powinni odgrywać sprinterzy. Kolarze wystartują z Tarnowskich Gór i pojadą na południe odkrywając malownicze oblicze Górnego Śląska. Po drodze powalczą na trzech lotnych premiach w Piekarach Śląskich, Chorzowie i Siemianowicach Śląskich oraz na Premii Specjalnej w Bytomiu. W Katowicach znajdują się dwie premie górskie. Kolarze pokonają 5 pętli po ścisłym centrum Katowic – powiedział Czesław Lang.

Runda w Katowicach liczy 14,7 kilometra i przebiega trasą od Słonecznej Pętli przez Strefę Kultury, Muchowiec, Dolinę Trzech Stawów, Osiedle Paderewskiego i Centrum. Meta usytuowana jest oczywiście przy Spodku. Na finiszu kolarze osiągają tu prędkość 80 km/h, przez co Katowice nazywane są „świątynią sprintu”.

Tour de Pologne to znakomity produkt sportowy. Mówię tu nie tylko o dużych, sportowych emocjach, ale także o tysiącach ludzi dopingujących kolarzy na ulicach Katowic. Ten wyścig kolarski pokazuje, że w Katowicach stawiamy na rowery – zarówno w wymiarze sportowym i rekreacyjnym, jak i transportowym. Na dzisiejszą konferencję przyjechaliśmy rowerami miejskimi. Dzięki zaangażowaniu prezydenta miasta w Katowicach działa dziś 11 stacji rowerowych i oczywiście nie jest to nasze ostatnie słowo – podkreślał Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic.

Tour de Pologne jest także wielkim wydarzeniem medialnym. Miliony Polaków oglądają transmisje w Telewizji Polskiej, a za pośrednictwem Eurosportu i innych stacji telewizyjnych wyścig trafia do 119 państw na całym świecie. Każda edycja imprezy jest poprzedzona intensywną kampanią promocyjną w największych mediach ogólnopolskich i lokalnych. Dzięki temu Tour de Pologne jest doskonałą formą promocją Polski i jej najpiękniejszych miast oraz regionów.

Nie ukrywamy, że cieszy nas też wydźwięk medialny imprezy. To doskonała okazja, by pokazać Katowice milionom widzów w Polsce i na świecie. To wyjątkowa okazja na promocję miasta, na pokazanie tego, jak bardzo Katowice się zmieniły – podkreślał wiceprezydent Bojarun. Dziękuję Katowicom za lata bardzo dobrej współpracy przy budowaniu marki wyścigu. Tour de Pologne to kolarska Liga Mistrzów, a w Katowicach, zresztą w całej Polsce również, zawsze możemy liczyć na ogromne zaangażowanie kibiców. Jestem przekonany, że tak samo będzie również w tym roku – dodał Lang.

Źródło: Lang Team