Słynne owalne zębatki mają tylu zwolenników, co przeciwników. Firma Rotor chce poprawić swój produkt i jeszcze bardziej zwiększyć ewentualną przewagę swojego rozwiązania.

Na sezon 2016 Hiszpanie przygotowują nowe wersje korby QX1 1x z karbonową tarczą Q-Ring oraz ulepszone rozwiązania pomiaru mocy i oprogramowania INpower.

Szosowa kobra QX1 1x będzie miała rozmiary od 38 do 52 zębów. Stworzona w pełni z karbonu tarcza Q-Ring ma być o 8% lżejsza i 20% sztywniejsza niż najpopularniejszy oryginał. To przyniesie większą moc, wyższą efektywność pedałowania. Asymetryczny kształt ma też zmniejszyć ból w kolanach.

Nowy ma być też pomiar mocy w korbie, który ma pasować do wszystkich 30mm korb Rotor. Cztery pomiary nacisku i akcelerometr w osi korby. Do tego czas pracy na pojedynczej baterii AA ma wynosić aż 300 godzin!

Bardzo przydatne informacje ma zawierać też ulepszone oprogramowanie INpower obsługujące pomiar mocy. Oprócz dotychczasowych danych będzie też oferował dodatek nazwany Torque360. Kolarze otrzymają pełne dane z każdego obrotu korby. Dzięki temu łatwo będzie oszacować miejsce, w którym występuje maksymalna moc i odpowiednio nastawić korbę.

źródło: bikeradar
fot. rotorbike

Poprzedni artykułJakub Mareczko wygrywa 6 etap Tour of Hainan. Stępniak piąty
Następny artykułKolumbijski sprinter ląduje w trzeciej dywizji
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments