Skoda zastąpi PMU w roli sponsora koszulki dla najlepszego sprintera Tour de France. Francuski bukmacher odchodzi od Grand Boucle po wielu latach współpracy.

Czeski producent samochodów zacieśnia swoją więź z Wielką Pętlą, gdyż od paru lat współpracował jako partner techniczny. Powodów zmiany należy doszukiwać się pięć lat temu, kiedy to władze PMU zdecydowały się na większy sponsoring w piłce nożnej, między innymi Puchar Francji, a także jeden z największych francuskich klubów – Paris St. Germain. Wynikało to z potrzeb większego zysku, a jak powszechnie wiadomo – futbol posiada dużo większe możliwości finansowe.

Skoda natomiast działa zupełnie odwrotnie i zwiększa swoje udziały w kolarstwie. Oprócz poszerzenia współpracy z organizatorami Tour de France logo producenta należącego do grupy Volkswagem jest widoczne na brytyjskich wyścigach. Koszulka najlepszego górala na Tour of Britain, Prudential Ride London, Women’s Tour oraz Pear Izumi Tour – wszędzie tam możemy oglądać logo Skody. W Polce Skoda w tym roku będzie sponsorem Skoda Velo Toruń, w zeszłym roku sponsorowała wyścig Skoda Cyklo Gdynia.

Prestiżowa klasyfikacja punktowa na Tour de France zapewnia trzy tygodnie reklamy w trakcie największego kolarskiego wyścigu. Chętnych do założenia zielonej koszulki będzie wielu, między innymi zwycięzca z ostatnich trzech lat – Peter Sagan, zwycięzca z 2011 roku – Mark Cavendish, Niemcy Andre Greipel i Marcel Kittel, a także Australijczyk Michael Matthews.

Kuba Szymański

Foto: www.skoda-auto.cz