Coraz więcej osób w Polsce odkrywa kolarstwo szosowe jako swą nową pasję. Nie sposób też przejść obojętnie obok zdobycia tytułu mistrza świata przez Michała Kwiatkowskiego czy zwycięstwa Rafała Majki w Tour de Pologne. To wszystko skłoniło grupę dziennikarzy do stworzenia czasopisma poświęconego szosowej odmianie kolarstwa.

Szosa

Podejmujemy wyzwanie stworzenia pisma przeznaczonego dla szerokiej grupy odbiorców, którzy identyfikują się z kolarstwem szosowym i powstającą wokół niego kulturą. To absolutna nowość na polskim rynku wydawniczym. Nadchodzący sezon wydaje się być najodpowiedniejszym momentem na taką premierę – mówi Borys Aleksy, redaktor naczelny i pomysłodawca projektu, wcześniej, podobnie jak reszta zespołu redakcyjnego, związany z Magazynem Rowerowym.

Kolarstwo szosowe pociąga nie tylko przez swą dynamikę, prędkość i heroiczny etos. Jest też dyscypliną niezwykle elegancką, której należy się odpowiednia oprawa. Głównym celem przyświecającym naszej pracy nad „SZOSĄ” jest więc osiągnięcie jak najlepszej jakości, zarówno pod względem merytorycznym, jak i estetycznym. Kładziemy wyjątkowy nacisk na dobór materiałów i estetykę projektu graficznego. Przede wszystkim jednak – współpracujemy z najlepszymi autorami i fotografami w branży
– dodaje.

Wizerunek nowego tytułu ma wzmocnić również ścisła współpraca z Michałem Gołasiem oraz Grzegorzem Dziadowcem, twórcą Veloartu, którzy są współzałożycielami projektu.

Misją nowej redakcji jest stworzenie czasopisma kompleksowo traktującego o kolarstwie szosowym i będącego dla czytelników przede wszystkim źródłem inspiracji w rozwijaniu ich pasji. Wynika stąd planowana duża liczba reportaży, wywiadów i opisów zapierających dech w piersiach tras. Nie zabraknie też jednak testów i artykułów poradnikowych.

„SZOSA” będzie dwumiesięcznikiem o objętości 132 stron, wydawanym w nakładzie ok. 10 tys. egzemplarzy. Oprócz papierowego wydania, czasopismo dostępne będzie także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony.

Pierwszy numer „SZOSY” pojawi się w marcu. Więcej informacji o projekcie znajdziecie na stronie internetowej www.magazynszosa.pl.

Informacja prasowa

 

Poprzedni artykułManuel Beletti otworzył sezon we Włoszech. Dobra jazda Przemka Niemca.
Następny artykuł„Barometr” Tomasza Jarońskiego
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
zadowolony
zadowolony

To fajnie bo MR i BB a teraz ten Bike to mi trochę nie pasowały za dużo grawitacji i fatbike-ów. Co prawda nie miewam obstrukcji, ale dobrze jest coś koło kibelka mieć na przysłowiową czarną g..odzinę, a patrzenie w te tablety laptopy komórki to już na moje oczy dużo za dużo. Chętnie kupię pierwszy numer bo artykuły szosowe w MR były spoko.

Jarek
Jarek

No i super, oby się utrzymali na rynku, ja na pewno będę kupował. Wygląda na to że Magazyn Rowerowy stanie się Szosą, uważam że słuszna decyzja.

Arek
Arek

Widzę że redaktorzy uciekli ze statku o nazwie „Magazyn Rowerowy”. Wiadomo coś czy ten tytuł będzie nadal wydawany ? Mam jeszcze parę numerów w prenumeracie …

Yanev
Yanev

Oby tylko dystrybutorzy prasy nie przegapili nowego wydawnictwa, bo mam złe doświadczenia z zakupem nie tylko „Magazynu Rowerowego”, ale i paru innych periodyków z branży muzycznej. Zapotrzebowanie na „Szosę” może być całkiem spore, o ile cena nie będzie barierą zwłaszcza dla młodych. No a w razie czego liczę na możliwość dodruku. Już zaklepuję sobie pierwszy numer u znajomej kioskarki … i czekam z niecierpliwością, co z tego wyjdzie.