Cycling: 101th Tour de France / Stage 7Czwartkowy etap Tour de France, w którym Rafał Majka zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji górskiej i zajął trzecie miejsce na mecie, oglądało w Eurosporcie średnio 380 tysięcy widzów*.

Jest to rekord Eurosportu w Polsce, jeśli chodzi o pojedynczą transmisję z imprezy kolarskiej – lepszy o 13% od poprzedniego najlepszego wyniku z zeszłego roku, kiedy to 332 tysiące widzów oglądało arcytrudny etap z podjazdem na legendarną Górę Wiatrów (Mount Ventoux). W szczytowym momencie, trwającą ponad cztery godziny relację śledziło w czwartek 788 tys. kibiców (godz. 17:18). Wiele wskazuje na to, że to nie koniec polskich emocji w największym kolarskim wyścigu świata. Podczas sobotniej czasówki kibicować będziemy m.in. Michałowi Kwiatkowskiemu z zespołu Omega Pharma-Quick Step, który jest specjalistą w jeździe na czas, choć jego forma po ciężkich, górskich etapach pozostaje zagadką.

– Do bardzo dobrych wyników oglądalności Tour de France, obok sukcesów Rafała Majki, przyczynili się tradycyjnie Tomasz Jaroński i Krzysztof Wyrzykowski, którzy od lat związani są z Eurosportem i słyną z niekonwencjonalnego sposobu komentowania sportowych wydarzeń – mówi Adam Widomski, Redaktor Naczelny Eurosport Polska. – Ich słynne już „pchamy, pchamy, pchamy” zostało szybko podchwycone przez kibiców kolarstwa w całej Polsce i przeszło do historii sportowego komentarza.

– Wygląda na to, że tegoroczny Le Tour po raz drugi z rzędu zanotuje rekordowe wyniki oglądalności, wzmacniając pozycję kolarstwa w naszym kanale – mówi Radek Jaworski, Dyrektor Działu Komunikacji w Eurosport Polska. –  Świetna forma polskich kolarzy w tym sezonie, głównie Rafała Majki i Michała Kwiatkowskiego, przełożyła się na doskonałą oglądalność nie tylko Tour de France, ale  również wiosennych klasyków oraz Giro d’Italia.

*Źródło: Nielsen Audience Measurement

Informacja prasowa