UCI opublikowała listę dwudziestu drużyn, które złożyły poprawną dokumentację i umowy sponsorskie w celu ubiegania się o licencję ProTeam w 2011 roku. Jednak swoje starania rozpoczęło 24 drużyn. Na liście podanej przez UCI nie znalazły się: Europcar, Astana i Team Pegasus. Milram jest już rozwiązany, więc automatycznie odpadł od grona tych ekip.

Jean-René Bernaudeau, dyrektor byłej ekipy Bbox Bouygues Telecome wraz ze swoją nową ekipą Europcar przez swoją opieszałość będzie występował w gronie Pro-Continental. Australijski zespół Pegasus Racing nie otrzymał licencji, ponieważ nie podał jeszcze sponsora tytularnego na rok 2011.

Robbie McEwen zapewnił Cyclingnews, że jego nowy zespół złożył wniosek o pozwolenie na występy w wyścigach ProTour, na czas.

“To musi być błąd, ponieważ wiem że zespół wystąpił z wnioskiem o licencję ProTour w odpowiednim czasie. Mieliśmy specjalnego koordynatora, który towarzyszył całej operacji dostarczenia dokumentów z Brisbane do siedziby UCI w Szwajcarii w zeszłym tygodniu, “powiedział.

Dziesięć zespołów otrzyma już licencję ProTeam na 2011 r., pod warunkiem że nie wyjdą na jaw nieprawidłowości przed zakończeniem procesu rejestracji w dniu 1 listopada. Tymi ekipami są: AG2R, Katusha, Lampre ISD, Omega Pharma-Lotto, Quickstep, Rabobank, Sky, Garmin-Cervelo i RadioShack.

Tymczasem: BMC, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Geox-TMC, HTC-Highroad, Liquigas-Cannondale, Telefonica Movistar, Vacansoleil-DCM i Luksemburg Pro Cycling Project będzie walczyć o finałową ósemkę, które dołączą do pozostałych 10. ekip.

14 zespołów złożyło wniosek o status Pro Continental: Andalucia Caja Granada, Androni Giocattoli, Caja Rural, CCC Polsat Polkowice, Colnago CSF, De Rosa-Ceramica Flaminia, Farnese Vini-Neri Sottoli, Landbouwkrediet, NetApp, Saur-Sojasun, Skil-Shimano, Topsport Vlaanderen-Mercator, United Healthcare presented by Maxxis oraz Verandas Willems.