Czesław LangTour de Pologne to jedna z najbardziej rozpoznawalnych sportowych marek w polskim sporcie. Wyścig już niejednokrotnie zdobywał prestiżowe nagrody Przeglądu Sportowego czy statuetki DEMES. Dyrektor Tour de Pologne Czesław Lang był wielokrotnie nagradzany indywidualnymi wyróżnieniami. Przyjrzyjmy się dokładnie sile marketingowej Tour de Pologne oraz liście wyróżnień.

.
Łączna oglądalność 65. Tour de Pologne w TVP1 wyniosła ponad 35 milionów osób. To rekord tego wyścigu. Największą oglądalność miała Kronika Tour de Pologne z 3. etapu, którą zobaczyło ponad 5,5 miliona widzów. Największą oglądalność z relacji live miał transmisja z ostatniego etapu Tour de Pologne. Krakowski finał zobaczyło w TVP1 blisko 2 miliony osób. Oglądalność relacji z Tour de Pologne wahała się w granicach 23-29% udziału w rynku. Mini Tour de Pologne oglądało codziennie około milion osób.

Dobre informacje dotyczą też sponsorów wyścigu. We wrześniowym badaniu efektywności sponsoringu sportowego rankingi ekspozycji sponsorów zdominowało 65. Tour de Pologne. Wyjątkowo dobre pory emisji w telewizji publicznej oraz ich częstotliwość, poskutkowały oglądalnością, jakiej nie było od lat. Ponad 160 mln widzów zgromadziły łącznie wszystkie programy, gdzie pojawiły się marki związane z TdP. Zyskały na tym firmy zaangażowane w wydarzenie. Pierwszą piątkę sponsorów września stanowiły Polkomtel, Fiat, BGŻ, Skandia oraz TVP, wszystkie dobrze widoczne na trasach TdP.

Wyniki badań za 2008 rok przeprowadzone przez firmę Pentagon Research:

Łączna wartość medialna wyeksponowanych marek wyniosła ponad 66,5 mln zł
Łączna skumulowana widownia we wrześniu Tour de Pologne wyniosła 160,4 mln widzów
Łączna liczba zgromadzonych kontaktów poszczególnych marek w czasie Tour de Pologne z widzami 15,4 mld

Najważniejsze nagrody i wyróżnienia:

1995 – Tour de Pologne Najlepsza Impreza Sportowa Roku Plebiscyt Przeglądu Sportowego
1996 – Tour de Pologne Najlepsza Impreza Sportowa Roku Plebiscyt Przeglądu Sportowego
1997 – Czesław Lang Promotor Sportu Polskiego – Plebiscyt Przeglądu Sportowego
2003 – Tour de Pologne Sportowo Telewizyjne Wydarzenie Roku
2003 – Czesław Lang Wektor Konfederacji Pracodawców Polskich
2004 – Tour de Pologne Sportowe Wydarzenie Roku – Statuetka Demes – Nagroda Marketingu Sportowego
2004 – Tour de Pologne Najlepsza Impreza Sportowa Roku Plebiscyt Przeglądu Sportowego
2005 – Czesław Lang Człowiek Sportu – Nagroda Przeglądu Sportowego
2006 – Tour de Pologne Sportowa Marka – Statuetka Demes – Nagroda Marketingu Sportowego
2006 – Tour de Pologne Wydarzenie Sportowe – Statuetka Demes – Nagroda Marketingu Sportowego
2006 – Czesław Lang Demes Honorowy Nagroda Marketingu Sportowego
2007 – Czesław Lang Menager Sportu za organizację Tour de Pologne
2007 – Tour de Pologne Sportowa Marka – Statuetka Demes – Nagroda Marketingu Sportowego
2008 – Tour de Pologne Najlepsza Impreza Sportowa Roku Plebiscyt Przeglądu Sportowego

Nagroda ruchu Piękna Polska pod patronatem Prezydenta RP za tworzenie piękna, którym możemy poszczycić się przed światem,

Stała pozycja w pierwszej trójce rankingu UCI najlepiej zorganizowanych wyścigów kolarskich na świecie.

Źródło: Lang Team

Foto: Marek Bala (naszosie.pl)

Poprzedni artykułDariusz Rudnicki wygrywa prolog Wyścigu Dookoła Mazowsza
Następny artykułMocny zespół Columbia-HTC
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments