Jak podaje serwis road.cc nastąpi kolejna rewolucja sprzętowa w zawodowym peletonie. Rozmowy prowadzone przez UCI i przemysł rowerowy doprowadziły do zmiany stanowiska dotyczącego hamulców tarczowych.
Światowa federacja obecnie prowadzi wiele konsultacji na temat wprowadzenia zmian w regulacjach dotyczących sprzętu. Informacja potwierdzająca wprowadzenie hamulców tarczowych w zawodowym peletonie ma być podana w najbliższych dniach. Można się było spodziewać takiego obrotu sprawy, zwłaszcza, że były już plany wprowadzenia ich w przyszłym sezonie.
UCI potwierdza, że rozpocznie proces zatwierdzania ram dostosowanych do hamulców tarczowych ta szybko jak będzie to możliwe. Federacja nie widzi powodu do zmartwień i uważa, że nie będzie najmniejszych problemów we wprowadzeniu tej innowacji. Prace nad zmianami w sprzęcie trwają.
Na rozkładzie są również nowe regulacje dotyczące ram i siodełek. Szefostwo z Aigle prowadzi również dyskusję z producentami rowerów na temat wagi roweru. Minimum obecnie wynosi 6,8kg. Limit ten został ustalony w 2000 roku i wydaje się, ze przy obecnych technologiach może zostać bez problemu zmniejszony.
Uwagę zwrócono również na regułę „3:1”, która dotyczy aerodynamicznych komponentów roweru. Na chwile obecną rama i pozostałe elementy nie mogą być zbyt „szczupłe”. W tym przypadku, podobnie jak z limitem wagowym, jest rozważane zniesienie lub zmienienie tego przepisu. Postawa UCI może cieszyć, bo z organizacji, która wydawała się być zamknięta na nowości i bardzo konserwatywna co do swoich reguł staje się ciałem, które jest otwarte na dyskusję i wprowadzanie innowacji. Współpraca z branżą producentów rowerów może przynieść tylko dobre skutki.
Foto: Trek