Marka MOSER z racji nazwiska twórcy zobowiązuje do zadbania o najwyższą jakość, jaką prezentował Mistrz i rekordzista Świata w jeździe godzinnej oraz zwycięzca dziesiątków wyścigów szosowych.
Postanowiliśmy sprawdzić, jak swoje gigantyczne doświadczenie Francesco wykorzystał w budowanych w swojej fabryczce ramach i rowerach.
Testowany model ramy MOSER 111 jest podstawowym modelem z w pełni karbonowej serii włoskiej marki. Rama z niedużym slopingiem na pierwszy rzut oka jest udanym kompromisem pomiędzy tradycyjną budową ramy szosowej, a wprowadzanymi od jakiegoś czasu modernizacjami inżynierskimi ram z włókna węglowego w celu osiągnięcia niższej wagi i usztywnienia konstrukcji przy obciążeniach treningowo/wyścigowych.
Waga w opisanym rozmiarze 53 to 1180 gram i widelca 395 gram również z rurą sterową z włókna węglowego. Linki przerzutki prowadzone na zewnątrz ramy, jednak przednia przerzutka otrzymała bonus w postaci kanału tuż za mufą suportu do pracy linki wewnątrz ramy. Linka tylnego hamulca zaspokoi smakoszy technologii chowając się w górnej rurze i pojawiając w okolicach sztycy. Hak przerzutki tylnej malowany w kolorze ramy w kształcie i mocowaniu śrubami zapewniającymi stabilność również wyróżnia ten produkt na tle wielu konkurentów tego przedziału cenowego. Część górna tylnego widelca już niemal standardowo w zamkniętym trójkącie, dla dodatkowego usztywnienia i pionowego i poziomego ramy.
Cały zestaw oferowany u polskiego dystrybutora zawiera ramę i widelec w pełni karbonowe, stery zintegrowane FSA oraz obejmę ramy do sztycy podsiodłowej. Firma DSS Polska zapewnia zbudowanie roweru na każde indywidualne zamówienie z wieloma możliwymi wariantami osprzętu w markach SHIMANO, CAMPAGNOLO, czy SRAM. Powyższy rower oparty na grupie ULTEGRA testowany był w wielu wariantach treningowych w wymagających konfiguracjach w rejonie Trento oraz Dolomitach.
Na plus zaskakuje sztywność boczna ramy, sprawdzana na podjazdach o 20 % nachyleniu i przyspieszeniach w górzystym terenie. Nieco większą sztywność osiąga na pewno każdy kolejny wyższy model ramy, gdzie widelec przedni w ofercie jest prosty. Ten jednak zapewnia dużo lepszą amortyzację podczas treningu, czy wyścigu. Jednolita i dość solidnie zbudowana rura sterowa przodu ramy pozwala wraz z bardzo sztywną i dość masywną mufą suportu na przekazanie mocy na koła podczas finiszu i przyspieszeń również w płaskim terenie i nawet przy prędkościach w okolicach 60-70 km/ h stabilność roweru pozwoli bez obaw właścicielowi na walkę w peletonie, czy szybki zjazd z górskiej przełęczy.
Pokonywanie zakrętów sprawdzane było na nawierzchni mokrej i suchej, oba testy podczas zjazdów serpentynami i w szybkim ruchu miejskim. Pierwsze wrażenia z początku mokrego zjazdu chwilowo nie napawały optymizmem, jednak to uczucie znikało wraz ze zwiększająca się liczbą zakrętów. Geometria ramy daje sporą zwrotność podczas jazdy, jednak wymaga od użytkownika zsynchronizowania się z nią i wczucia przy właściwie dobranym rozmiarze. Zakręty podczas deszczu na dobrych oponach pokonywane stabilnie, bez niepewności podczas jak i po wyjściu z zakrętu. Dobra amortyzacja karbonu i lekko ugiętego widelca bardzo w tym pomaga, nawet przy nierównościach szosy. Podczas jazdy po suchej nawierzchni rower pozwala na wchodzenie na dużej prędkości w zakręt z dobrze wyczuwalną sterownością.
MOSER 111 dedykowany jest zarówno ambitnym amatorom do treningu i wyścigów oraz doświadczonym zawodnikom jako komfortowa rama treningowa. Bardzo dobry stosunek jakości produktu do oferowanej ceny zachęca do rozważenia zakupu.
Waga (53cm) 1180 / 395 gram
Kolory:
white/red/black
black/white/green
black/white/red
black/green/white
Polski dystrybutor DSS Polska Poznań ul.Ostrowska 539 48-618798877
model na ramie 111 na 105 mix, 6 koła także poprzedni komentarz odszczekuję ;)(o ile się ukarze) o ile się pokaże. powiedzmy cena konkurencyjna 😉
Link do dokładniejszych danych,geometrii ze strony producenta
http://www.ciclimoser.com/articolo/?ID=143&IDCatProd=10
Ceny na allegro są sugerowanymi przez producenta oraz wg innego kursu €uro. Przepraszamy za częste zmiany ale to NBP kieruje ruchem na skrzyżowaniu – my staramy się załapac na „zielone” czyli niższy kurs. Należy również pamiętać, że na allegro wliczona jest prowizja od sprzedaży, która jest dość słona. W tym tygodniu na stronach http://www.ciclimoser.pl umieścimy aktualne ceny ram i rowerów marki MOSER. Prosimy o cierpliwość. Każdy rower możemy przebudować wg życzeń klienta. Przewidujemy rabaty dla klubów oraz sklepów.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich pasjonatów kolarstwa.
Cordiali Saluti!
Best Regards,
Mit Freundlichen Gruessen.
Czesław Wołujewicz DSS/Polska.