Moser_TestMarka MOSER z racji nazwiska twórcy zobowiązuje do  zadbania o najwyższą jakość, jaką prezentował Mistrz i rekordzista Świata w jeździe godzinnej oraz zwycięzca dziesiątków wyścigów szosowych.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak swoje gigantyczne doświadczenie Francesco wykorzystał w budowanych w swojej fabryczce ramach i rowerach.

Testowany model ramy MOSER 111 jest podstawowym modelem z w pełni karbonowej serii włoskiej marki. Rama z niedużym slopingiem na pierwszy rzut oka jest udanym kompromisem pomiędzy tradycyjną budową ramy szosowej, a wprowadzanymi od jakiegoś czasu modernizacjami inżynierskimi ram z włókna węglowego w celu osiągnięcia niższej wagi i usztywnienia konstrukcji pMoser_Test_3rzy obciążeniach treningowo/wyścigowych.

Waga w opisanym rozmiarze 53 to 1180 gram i widelca  395 gram również z rurą sterową z włókna węglowego. Linki przerzutki prowadzone na zewnątrz ramy, jednak przednia przerzutka otrzymała bonus w postaci kanału tuż za mufą suportu do pracy linki wewnątrz ramy. Linka tylnego hamulca zaspokoi smakoszy technologii chowając się w górnej rurze i pojawiając w okolicach sztycy. Hak przerzutki tylnej malowany w kolorze ramy w kształcie i mocowaniu śrubami zapewniającymi stabilność również wyróżnia ten produkt na tle wielu konkurentów tego przedziału cenowego. Część górna tylnego widelca już niemal standardowo w zamkniętym trójkącie, dla dodatkowego usztywnienia i pionowego i poziomego ramy.

Cały zestaw oferowany u polskiego dystrybutora zawiera ramę  i widelec w pełni karbonowe, stery zintegrowane FSA oraz obejmę ramy do sztycy podsiodłowej. Firma DSS Polska zapewnia  zbudowanie roweru na każde indywidualne zamówienie z wieloma możliwymi wariantami osprzętu  w markach SHIMANO, CAMPAGNOLO, czy SRAM. Powyższy rower oparty na grupie ULTEGRA testowany był w wielu wariantach treningowych w wymagających konfiguracjach w rejonie Trento oraz Dolomitach.Moser_Test_4

Na plus zaskakuje sztywność boczna ramy, sprawdzana na  podjazdach o 20 % nachyleniu i przyspieszeniach w górzystym terenie. Nieco większą sztywność osiąga  na pewno każdy kolejny wyższy model ramy, gdzie widelec przedni w ofercie jest prosty. Ten jednak zapewnia dużo lepszą amortyzację podczas treningu, czy wyścigu. Jednolita i dość solidnie zbudowana rura sterowa przodu ramy pozwala  wraz z bardzo sztywną i dość masywną mufą suportu na przekazanie mocy na koła podczas finiszu i przyspieszeń również w płaskim terenie i nawet przy prędkościach w okolicach 60-70 km/ h stabilność roweru pozwoli bez obaw właścicielowi na walkę w peletonie, czy szybki zjazd z górskiej przełęczy.

Pokonywanie zakrętów sprawdzane było na nawierzchni mokrej i suchej, oba testy podczas zjazdów serpentynami i w szybkim ruchu miejskim. Pierwsze wrażenia z początku mokrego zjazdu chwilowo nie napawały optymizmem, jednak to uczucie znikało wraz ze zwiększająca się liczbą zakrętów. Geometria ramy daje sporą  zwrotność podczas jazdy, jednak wymaga od użytkownika zsynchronizowania się z nią i wczucia przy właściwie dobranym rozmiarze. Zakręty podczas deszczu na dobrych oponach pokonywane stabilnie, bez niepewności  podczas jak i po wyjściu z zakrętu. Dobra amortyzacja karbonu i lekko ugiętego widelca bardzo w tym pomaga, nawet przy nierównościach szosy. Podczas jazdy po suchej nawierzchni rower pozwala na wchodzenie na dużej prędkości w zakręt  z dobrze wyczuwalną sterownością.

MOSER 111 dedykowany jest zarówno ambitnym amatorom do treningu i wyścigów oraz doświadczonym  zawodnikom jako komfortowa rama treningowa. Bardzo dobry stosunek jakości produktu do oferowanej ceny zachęca do rozważenia zakupu.

Rozmiary 47,50,53,56,58Moser_Test_6Moser_Test_5

Waga (53cm) 1180 / 395 gram

Kolory:

white/red/black

black/white/green

black/white/red

black/green/white

Polski dystrybutor DSS Polska   Poznań  ul.Ostrowska 539  48-618798877

www.ciclimoser.pl