Fot. Bartosz Mikler / velo.pl

Accent zaprezentował swój najnowszy oręż w biciu rekordów; szosową, aerodynamiczną ramę Cyclone Disc. Stworzona, by bić własne rekordy. Jest to bardzo sztywna, zarazem lekka rama, oczywiście w pełni karbonowa.

To właśnie na jej bazie powstał najszybszy model szosowego roweru w ofercie Accent; wyposażony w dedykowany temu modelowi widelec, sztycę i zintegrowany kokpit – oczywiście każdy z tych elementów także wykonany jest z włókna węglowego.

Jak na nowoczesne konstrukcje przystało, także i w tym modelu ukryte zostały wszystkie pancerze; nie tylko wewnątrz samej ramy, ale także i wewnątrz kierownicy i widelca.
Rama oczywiście opiera się na sztywnych osiach (przód 12x100mm, tył 12x142mm), które podnoszą sztywność konstrukcji, a zastosowane mocowania hamulców tarczowych w standardzie flat mount dają możliwość pewnego prowadzenia roweru w niemal każdych warunkach? Niemal każdych? Tak; zaraz do tego dojdziemy.

Rama Accent Cyclone Disc daje także możliwość zwolennikom elektronicznej zmiany przełożeń łatwego zamontowania portu Shimano Di2.

Jednak rama to nie tylko jej praktyczna strona; czego bowiem nie dojeździmy to wypada dowyglądać, więc i rama Cyclone Disc występuje w kilku ciekawych i przyciągających uwagę wersjach kolorystycznych, stając się dzięki temu rowerem nie tylko szybkim, ale i przyjemnym dla oka. Kolory to: fresh white, cosmic black, ocean blue, racing grey, a rama występuje w rozmiarach: XS, S, M, L, XL.

Z innych ważnych konstrukcyjnie elementów: przerzutka przednia na hak, stery – zintegrowane, dedykowane ramie, suport Press Fit 41 mm (szerokość mufy 86,5 mm). Waga framsetu w rozmiarze L to 2513g (rama ze sztycą to 1575 g, widelec – 427g, kokpit 443g, bieżnie – 68g), przednia tarcza do 53 zębów.

Dlaczego wcześniej wspomnieliśmy o prowadzeniu roweru niemal każdych warunkach? Otóż teoretycznie (katalogowo) da się zmieścić w widelec oponę 32C, natomiast ambasador marki Accent – Bartek Mikler założył do tej ramy oponę przełajową 33C, i na niej przeprowadzał testy.

Rama objęta jest programem Accent Crash Replacement (program ten umożliwia wymianę uszkodzonej ramy, części, czy też kół Accent w obniżonej cenie przez dwa lata od daty zakupu).

Główne cechy ramy Accent Cyclone Disc Carbon:

– aerodynamiczny kształt ramy,
– w pełni karbonowa konstrukcja (widelec, sztyca, kierownica),
– zintegrowany kokpit,
– sztywne osie,
– mocowanie hamulców flat mount,
– wewnętrzne prowadzenie pancerzy,
– dedykowany do ramy wspornik siodła.

Cena detaliczna: 6999 PLN

Dystrybutor: www.velo.pl

 

Poprzedni artykułTermiczna ochrona, nowa gama odzieży EKOÏ na zimę
Następny artykułTygodniówka #15 | Czas rozliczeń. Kto był najlepszym kolarzem sezonu 2023? [podcast]
"Master of disaster" Z wykształcenia operator saturatora; brak możliwości pracy w wyuczonym zawodzie rekompensuję jeżdżąc rowerem i amatorsko się ścigając, bardzo lubię też o tym pisać. Rytm tygodnia, miesiąca i roku wyznacza mi rower. Lubię się ścigać, i gdy jakiś wyścig mi nie wyjdzie, to wśród kolegów-kolarzy mówię, że jestem redaktorem sportowym, a gdy jakiś tekst mi nie wyjdzie, wśród redaktorów mówię, że jestem kolarzem-amatorem. I tylko do teraz nie rozgryzłem, czy bardziej lubię się ścigać, czy też pisać o tym, dlatego nadal zamierzam czynić i jedno i drugie, póki starczy sił.
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Oko
Oko

Szkoda, że artykół do cna sponsorowany. Aż kipi….
Przynajmniej mogliście zrobić jakiś test. Rama za 7000 tysi!? No ale klient nasz Pan.

Darecki
Darecki

Niby wszystko fajnie tylko ten Press fit 😪 będzie skrzypieć i z czasem się wyrobi. Trek miał tak we wcześniejszych modelach i już od tego odszedł. Jak by nie ten mankament to być może bym się skusił

Marek
Marek

Żadna to nowość. Nowe są kolory.

Tuio
Tuio

Na jedno wyjdzie czy się kupi z Ali czy tą lub tej podobną :/