Fot. www.zipp.com

ZIPP swoje trzydzieste urodziny uczcił tworząc limitowaną serię nowoczesnych kół, nawiązujących kolorystyką do pierwszej wersji kół sprzed trzech dekad. Pięcio-kolorowa odsłona modelu Super-9 to poniekąd hołd, oddany pierwotnej wersji kół.

Gdy zaczynają padać określenia, związane z kolorami, tracę grunt pod nogami. Kolor może być ładny albo brzydki, a z racji posiadania prawa jazdy rozróżnię ze stuprocentową pewnością zielony – żółty – czerwony (głównie dlatego, że czerwony, co do zasady, jest najwyżej). To tak jak z rozpoznawalnością firanka – zasłonka; gdy ktoś chce sprawić, by facet poczuł się zagubiony, niech rzuci uwagę o kolorze karmazynowym. Spojrzenie pod tytułem „delfin” gwarantowane.

Dlatego też z dużą niepewnością siadłem nad tym tekstem; gdy zobaczyłem, że pojawiają się w nim kwestie kolorystyczne, pomyślałem „oho”…

Limitowana wersja kół sprzedawana jest w kolorach: białym, żółtym, czarnym matowym oraz… karmazynowym. Koloru karmazynowego nie komentuję… ciekawostką jest zaś to, że koła, na życzenie klienta, zyskać mogą personalizowany napis do długości 35 znaków.

Nastały czasy, w których testowanie produktów w tunelach aerodynamicznych staje się standardem; oczywiście te koła także zostały zaprojektowane pod kątem minimalizowania oporów powietrza; służą temu chociażby nierównoległe tory hamulcowe (mają za zadanie poprawić przepływ powietrza) przyczynić też ma się do tego faktura (wzory wgłębienia), zastosowana na powierzchni bocznej kół. Co ciekawe, ta faktura z wgłębieniami stworzona została na podobieństwo piłeczek golfowych, które to stworzone są w bardzo podobny sposób, także z powodów aerodynamicznych.

W przypadku kół do jazdy na czas, istotnym i zawsze ocenianym elementem jest ich waga. W przypadku tych kół, Super-9 Disc na hamulce tradycyjne waga to 1,155 g a w przypadku kół na hamulce tarczowe – 1,175 g.

Koła wycenione zostały na 2,169 funtów i są już dostępne w sprzedaży. Ich debiut w zawodowym peletonie miał miejsce podczas drużynowej jazdy na czas ekipy CANYON / SRAM Racing.

Więcej szczegółów na stronie ZIPP

Poprzedni artykułKolarz Burgos – BH złapany na dopingu
Następny artykułCalvin Watson zakończył karierę
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments