fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Z okazji premiery nowego modelu Specialized mistrz świata otrzymał wyjątkowy egzemplarz.

Na nowym rowerze Peter Sagan (BORA-hansgrohe) ścigał się podczas Tour de France. Bardziej aerodynamiczny Tarmac pozwolił Słowakowi cieszyć się z wygranej już na trzecim etapie kończącym się w Longwy. My podczas pierwszych etapów Wielkiej Pętli mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się nowej maszynie mistrza świata.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Pierwszą, rzucającą się w oczy, cechą nowej wersji Tarmaca jest poprawiona aerodynamika tylnej części ramy. Producent chwali się, że osiągnął lepsze wyniki w walce z wiatrem bez dodania nawet grama wagi czy utraty sztywności. Rama w rozmiarze 56 waży zaledwie 733g. Topowy model, który ma trafić do sprzedaży, osiągnie w sumie 6.2kg.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

BORA-hansgrohe od początku sezonu ściga się na nowym osprzęcie Shimano Dura-Ace R9100. „Polski” zespół korzysta też z pomiaru mocy 4iiii, który przesyła dane prosto na urządzenia Garmin. Co ciekawe większość części roweru pochodzi od Specialized (poza koszykami na bidon – Tacx Deva Carbon).

Koła Roval CLX50 Rapide ważące nieco ponad 1400g, a poprawiające aerodynamikę.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Kierownica i siodło również są produktami Specialized – odpowiednio Aerofly i Romin Evo.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Mistrz świata wyłamuje się jednak w jednym miejscu – chociaż BORA-hansgrohe oficjalnie nie współpracuje z firmą ZIPP, to Sagan poprosił o dość potężny (140mm długości), aerodynamiczny mostek od tego producenta – SL Sprint. Trzeba przyznać, że próba ukrycia nazwy „bardzo” udana!

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Pełna specyfikacja:

  • Rama: Specialized S-Works Tarmac
  • Widelec: Specialized S-Works Tarmac
  • Szczęki hamulców: Shimano Dura-Ace 9100 direct mount
  • Klamkomanetki: Shimano Dura-Ace 9150
  • Przednia i tylna przerzutka: Shimano Dura-Ace 9150
  • Kaseta: Shimano Dura-Ace 9100, 11-28T
  • Korba: Shimano Dura-Ace 9100, 53/39T, 172.5mm
  • Pomiar mocy: 4iiii
  • Koła: Roval CLX 50
  • Szytki: S-Works Turbo Allround 3, 26mm
  • Kierownica: Specialized Aerofly, 42cm
  • Mostek: Zipp SL Sprint, 140mm
  • Owijka: SupaCaz
  • Pedały: Shimano Dura-Ace 9000
  • Siodło: Specialized S-Works Romin Evo
  • Sztyca: Specialized Tarmac
  • Koszyki na bidon: Tacx Deva Carbon
  • Licznik: Garmin Edge 520 zamontowany na uchwycie K-Edge
Poprzedni artykułTrasa Santos TDU 2018 zaprezentowana
Następny artykułTissot Oficjalnym Chronometrażystą Tour de Pologne 2017!
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments