Piętnasty odcinek wyścigu Dookoła Włoch jest określany jako górski, choć z górami przyjdzie się zmierzyć kolarzom dopiero w samej końcówce. Meta bowiem została ustalona na podjeździe pod Plan di Montecampione.
Etap ten otrzymał od organizatorów cztery gwiazdki. Kolarze będą mieli do przejechania 225 kilometrów, a więc będzie to kolejny długi etap w 97. edycji Giro d`Italia. Do momentu finałowego podjazdu profil etapu jest płaski jak stół. Większość kolarzy nie przepada za taką trasą – długi dystans i duży wysiłek po wielu kilometrach jazdy po płaskim.
Profil:
Na Górze Zwycięzców znajduje się ośrodek narciarski. Zanim jednak kolarze otrzymają możliwość podziwiania pięknych widoków, będą musieli zmierzyć się z 18- kilometrowym podjazdem. Jego średnie nachylenie wynosi 7,8%, a maksymalne 12%. Zawodnicy wjadą na wysokość 1446 metrów.
Ostatni podjazd:
Kto powalczy?
Nie należy się raczej spodziewać wielkich przetasowań w klasyfikacji generalnej. Trasa tegorocznego Giro wymaga od liderów oszczędzania sił na ostatni tydzień. Jednak długi podjazd może uwydatnić słabości tych, którzy nie są w najwyższej formie.
Biorąc pod uwagę przebieg czternastego etapu, prawdopodobne jest, że po etapowy triumf sięgnie harcownik. Być może będą chcieli ponownie powalczyć aktywni w wyścigu kolarze Europcar czy Garmin-Sharp, których drużyna została zdziesiątkowana po kraksie na pierwszym etapie jazdy drużynowej na czas. Przemek Niemiec (Lampre-Merida) podobno szykuje się na szesnasty etap, ale nie mielibyśmy nic przeciwko, aby zabrał się jutro w odjazd i spróbował sił na szczycie góry o bardzo zachęcającej nazwie.
Faworyci według naszosie.pl:
1. Domenico Pozzovivo (AG2R)
2. Pierre Rolland (Europcar)
3. Przemysław Niemiec (Lampre-Merida)
Relacja w Eurosporcie od 12.55
Mapki i profile: RCS Sport
Marta Wiśniewska
Niemiec faworytem? Szkoda , że nie Gołaś albo szmyd
3 Niemiec, czy ja wiem :/
Etap podobny do tych z Tour de France, gdzie mamy Mount Ventoux. Tam też często jechali 200km płaskiego żeby na zmęczeniu wspinać się pod ten słynny podjazd.