Racing Zero to najwyższy model szosowy firmy Fulcrum przeznaczony dla szytek. Wykonany z aluminium zestaw waży 1494 gramy.
Dyskutując o lekkich szytkowych kołach szosowych, większości zawodowców od razu przychodzi na myśl włókno węglowe. Jednak wielu z nich wciąż polega na aluminiowych obręczach, szczególnie podczas północnych klasyków, brutalnie traktujących delikatny sprzęt kolarski. Porównując z karbonem, aluminium raczej ugnie się, niż pęknie na wskutek uderzenia oraz zapewnia bardziej przewidywalne hamowanie w mokrych warunkach.
Dla tych, którzy nie podejmują się samodzielnego składania kół i chcą posiadać namiastkę sprzętu rodem z zawodowego peletonu, Fulcrum oferuje swój najwyższy szosowy model przeznaczony dla szytek, Racing Zero.
Aluminiowe obręcze o stosunkowo niskim profilu (26/30 mm przód/tył) mają zapewnić bardziej komfortową jazdę po nierównej nawierzchni. Skrawane wewnętrzne ścianki obręczy redukują rotowaną masę, co jest ważne podczas przyspieszania i jazdy pod górę. Szerokość wewnętrzna felgi to 15mm. Aluminiowe szprychy i nyple w przednim kole zostały zaplecione w słoneczko (16 szprych). Tylne koło zaplecione jest w typowy dla Fulcrum sposób 2:1. Po stronie kasety są dwa krzyże (14 szprych), po przeciwnej słoneczko (7 szprych). Producent zapewnia, że rozwiązanie to ma za zadanie wyrównać naciąg szprych, co jest istotnym czynnikiem decydującym o trwałości i sztywności koła. Również transfer energii jest bardziej efektywny.
Z aluminium wykonane są także kołnierze piast, natomiast włókno węglowe pojawia się na korpusach piast. Wymienny bębenek tylnej piasty może być użyty z kasetami w standardzie Campagnolo i Shimano/SRAM-a. Koła kręcą się dzięki ceramicznym łożyskom Fulcrum Ultra Smooth. Piasty posiadają uszczelnienia o nikim współczynniku tarcia.
Masa kół (bez szybkozamykaczy): 1494 gramów (przód 624g, tył 870g) w wersji bębenka dla standardu Shimano, w standardzie Campagnolo 1450 gramów
Cena: ok. 4 000 PLN
Dystrybutor na Polskę: BDC Bike www.bdc-bike.com