CyclingCeramic

CyclingCeramic wprowadza poprawiony wózek przerzutki Shimano Dura-Ace, który ma pozwalać na zmniejszenie tarcia w znaczący sposób.

W kolarstwie bardzo popularna jest filozofia „marginal gains”, według której liczą się nawet najmniejsze zyski. Dlatego na strojach zawodników można czasami zauważyć niewielkie wypustki mające poprawiać aerodynamikę, koła zyskują nietypowy kształt obręczy, a w ramach pojawiają się zaskakujące otwory.

Jednym z droższych, ale popularniejszych sposobów na zmniejszenie tarcia jest z kolei korzystanie z ceramicznych łożysk w wózku tylnej przerzutki. Liderem w tej branży jest zdecydowanie CeramicSpeed, ale konkurencja nie śpi i zaczyna wprowadzać podobne rozwiązania.

Teraz taką ofertę wprowadza CyclingCeramic. Przy współpracy z Shimano firma stworzyła Shimano 9100 cage, karbonowy wózek z ceramicznymi łożyskami kółeczek (same zębatki są z aluminium) i tytanowymi śrubami. Według testów a laboratorium przeprowadzonych przez producenta zysk, dzięki zmniejszeniu tarcia o 2.7W, na etapie 20-kilometrowej jazdy na czas to… minuta! Produkt został już przetestowany przez francuskie zespoły zawodowe Vital Concept, VeranClassic i Saint-Michel Auber 93.

Nowa część pasuje nie tylko do przerzutek Shimano Dura-Ace 9100, ale też Ultegra R8000. Będzie dostępna w czterech wersjach – czerwonym, czarnym, srebrnym i „limitowanym” (złotym). Przy 100% ręcznym wytwarzaniu we Francji oczywiście obowiązuje dwuletnia gwarancja. Cena – 329 euro.

Poprzedni artykułGianni Savio: „Egan Bernal nie powinien jeszcze startować w Tour de France”
Następny artykułWyjątkowe ramy dla Adama Hansena
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments