fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Czy jest coś romantyczniejszego w kolarskim sprzęcie niż miętowe Bianchi? Holenderska ekipa WorldTour zdaje się przekonywać, że nie…

Bianchi Oltre XR4 został stworzony w technologii Countervail, która miesza płaty karbonu z „lepkosprężystą” żywicą. W ten sposób rama ma zwiększoną sztywność, a przy tym pochłania aż 80% wibracji! Do tego aerodynamiczne rury poprawiają przepływ powietrza – jest więc szybciej i wygodniej. Co ciekawe waga jednak nie „szokuje” – z pustymi bidonami przekracza 7.4kg.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

LottoNL-Jumbo ściśle współpracuje z Shimano (korzysta m.in. ze strojów S-Phyre), więc nie ma zaskoczeń w kwestii osprzętu i kół – pełna grupa Dura-Ace R9150 Di2.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Kokpit nie jest jednak dziełem Elite, a FSA. Kolarze dostają więc karbonowy mostek i karbonową kierownicę – dodatkowe pochłanianie wibracji. Kolorystycznej całości dopełnia miętowa owijka.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Poza miętowo-czarną całość wyłamuje się dość wyraźnie niewielki punkt w korbie (nawiasem – standardowe wśród zawodowców 53/39). Pomiar mocy Pioneer jest żółty, co jednak można łatwo wytłumaczyć barwami sponsorów – loterii Lotto i supermarketu Jumbo.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Spoza Shimano pochodzi też siodło. W LottoNL-Jumbo stawiają na sprawdzone produkty fi’zi:k. W rowerze Enrico Battaglina był to model Aliante OPEN.

fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

Na kołach Shimano Dura-Ace znajdują się szytki Vittoria Corsa Graphene+.