© ASO/Alex BROADWAY

Organizatorzy postanowili odświeżyć wygląd koszulek liderów poszczególnych klasyfikacji inspirując się 1968 rokiem.

Design został stworzony na podstawie mitycznej koszulki za klasyfikację „kombinowaną”, która pierwszy raz pojawiła się w 1968 roku. Nagradzała ona najlepszego tzw. „allroundera”, kolarza błyszczącego w każdym terenie. Materiał został połączony w stylu znanym z prac Pieta Mondriana – połączenie figur geometrycznych różniących się rozmiarem i odcieniem. Pierwszy raz taki wygląd koszulki zyskały w 1985 roku.

Stroje przygotowane zostały w Romilly-sur-Seine przez firmę le coq sportif. Współpraca marki z Tour de France ma zapewnić idealne dopasowanie do ciała kolarza, odpowiednią wentylację i aerodynamikę. Producent nazwał to „drugą skórą” dostosowaną do ruchów zawodnika.

Podobnie jak w ostatnich latach żółta koszulka zostanie wręczona liderowi klasyfikacji generalnej, biała – klasyfikacji młodzieżowej, zielona – klasyfikacji punktowej, a białą w czerwone grochy – klasyfikacji górskiej.