Organizatorzy postanowili odświeżyć wygląd koszulek liderów poszczególnych klasyfikacji inspirując się 1968 rokiem.
Design został stworzony na podstawie mitycznej koszulki za klasyfikację „kombinowaną”, która pierwszy raz pojawiła się w 1968 roku. Nagradzała ona najlepszego tzw. „allroundera”, kolarza błyszczącego w każdym terenie. Materiał został połączony w stylu znanym z prac Pieta Mondriana – połączenie figur geometrycznych różniących się rozmiarem i odcieniem. Pierwszy raz taki wygląd koszulki zyskały w 1985 roku.
? When the past inspires the present.
Discover the new @MaillotjauneLCL !
➡ https://t.co/rjzsgPksK5#TDF2019 pic.twitter.com/w3IFE6qJA0— Le Tour de France (@LeTour) April 12, 2018
Stroje przygotowane zostały w Romilly-sur-Seine przez firmę le coq sportif. Współpraca marki z Tour de France ma zapewnić idealne dopasowanie do ciała kolarza, odpowiednią wentylację i aerodynamikę. Producent nazwał to „drugą skórą” dostosowaną do ruchów zawodnika.
Tour de France takes a look to the past to revamp jerseys https://t.co/JSaPyTNAmi#TDF2018 pic.twitter.com/KBX3BAkGqK
— CyclingPub (@CyclingPub) April 12, 2018
Podobnie jak w ostatnich latach żółta koszulka zostanie wręczona liderowi klasyfikacji generalnej, biała – klasyfikacji młodzieżowej, zielona – klasyfikacji punktowej, a białą w czerwone grochy – klasyfikacji górskiej.