Podczas, gdy wszystkie oczy zwrócone są na listę startową Mediolan-San Remo na północy Francji trwają prace przygotowawcze do nadchodzącego Paris-Roubaix.
O wszystkie 29 brukowanych sektorów „Piekła Północy” dba organizacja Les Amis de Paris-Roubaix (Przyjaciele Paris-Roubaix), a ich zadaniem jest przygotowanie kostki do takiego stanu, by można było się bezpiecznie ścigać. W tym tygodniu prace trwały na odcinku Pont-Thibaut – Ennevelin, czyli dziewiątym od końca wyścigu. Po jego ukończeniu zawodnicy będą mieli już 215 kilometrów w nogach.
W ubiegłych tygodniach wolontariusze pracowali na sektorach, które ucierpiały w skutek opadów śniegu. Nie tylko jednak kostka z Paryż-Roubaix wymagała renowacji – zadbano również o sektor Warlaing-Brillon, który pojawi się na 9. etapie tegorocznego Tour de France.
?? À Ennevelin, deux zones sont en train d'être repavées (l'entrée du secteur et une grosse ornière un peu plus loin).
?? To Ennevelin, two zones are being redonne (the entrance of the sector and the big rut a little farther)#parisroubaix pic.twitter.com/UrKQacmQvN
— Les Amis de Paris-Roubaix (@A_ParisRoubaix) March 14, 2018
Podobne prace trwają także w Belgii na trasie Ronde van Vlaanderen. Jak podaje Matt Stephens z Global Cycling Network kilka dni temu Oude Kwaremont wyglądał tak:
The Oude Kwaremont earlier today. Could seriously prove to be a pivotal point in @RondeVlaanderen Can @petosagan bunny hop this? Only time will tell.. #RVV pic.twitter.com/Vt6rTAVuIQ
— Matt Stephens (@RealStephens) March 13, 2018