SRAM

Model S-900 ma wprowadzić lepsze hamowanie, mniejsze wibracje i pozwolić na użycie szerokich opon.

Dotychczas SRAM bronił się przed wprowadzeniem hamulców obręczowych typu ‚direct mount’ (instalowanych na dwóch śrubach na widelcu zamiast na jednej, centralnej). Firma skupiała się na ciekawych technologiach takich jak brak przedniej przerzutki czy bezprzewodowy osprzęt. Teraz oferta jest niemal pełna.

Odpowiednie położenie i instalacja na dwóch śrubach ma zredukować uczucie „gąbczastości” (niektóre hamulce zdają się być stworzone z plasteliny), poprawić hamowanie i modulację. Dodatkowo budowa pozwoli na zainstalowanie opony o szerokości 28mm, więc S-900 będzie mógł być zakładany również w rowerach typu „endurance”.

Zestaw waży 326g, a zadebiutuje na rowerach Katusha-Alpecin w WorldTour. W sprzedaży będzie dostępny od marca 2018 roku. Cena – 130 euro.