Fot. Team Sunweb

Firma Sunweb, sponsor tytularny Team Sunweb, która zajmuje się organizacją wakacyjnych wyjazdów, sfinansuje wewnętrzny program antydopingowy drużyny w sezonie 2018. 

Wiadomość tę ogłoszono podczas oficjalnej prezentacji drużyny. Program będzie finansowany przez Sunweb, ale prowadzony przez Dopingautoriteit, holenderską agencję antydopingową. Zawodnicy męskich i żeńskich drużyn będą poddawani dodatkowym testom krwi i moczu, wykonywanym zgodnie za standardami narzucanymi przez Światową Agencję Antydopingową (WADA) i Kolarską Fundację Antydopingową (CADF), działającą pod auspicjami Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI).

Jeśli chodzi o zapobieganie dopingowi, firma inwestująca w profesjonalny sport ma do wyboru dwa warianty. Jedni wybierają czerpanie korzyści z piękna i wielkiego zasięgu sportu, a gdy przytrafia się wpadka dopingowa, rezygnują ze sponsorowania, a inni biorą pod uwagę to, że zawsze może się zdarzyć ktoś nieuczciwy.

Firma, która bierze odpowiedzialność za drużynę musi włożyć wysiłek w to, aby ochronić tych, którzy chcą uczestniczyć w czystej rywalizacji sportowej. Najlepszą ochroną będzie stworzenie takich warunków, w których znacząco zwiększy się prawdopodobieństwo wykrycia wszelkich niemoralnych zachowań

– wyjaśnił Tim Van den Bergh z firmy Sunweb.

Team Sunweb nie jest pierwszą drużyną kolarską, która wdraża wewnętrzny program antydopingowy. Ponad dekadę temu zrobiły to ekipy T-Mobile i Slipstream (obecnie EF Education First – Drapac).