Japan Cup Official

Kolarze w Wielkiej Brytanii mogą być zmuszeni przez zmianę przepisów do jazdy w elementach odblaskowych i kaskach. 

Jak donosi Daily Telegraph po przebadaniu 76 wypadków okazało się, że elementy odblaskowe wcale nie zmniejszają ryzyka nieprzyjemnego zdarzenia na drodze. Co ciekawe, obserwacje przeprowadzone przez Nottingham University Hospitals NHS Trust oraz Nottingham University prowadzą do dość zaskakujących wniosków – im więcej elementów odblaskowych tym większa szansa na wypadek na drodze. Świadomość lepszej „ekspozycji” na drodze powoduje, że rowerzyści jeżdżą bardziej niebezpiecznie i z przekonaniem, że skoro są doskonale widoczni to mogą sobie pozwolić na więcej.

W Danii przeprowadzono badania na dużo większej próbie. W głosowaniu 7000 osób okazało się, że jazda w odblaskowej kurtce zmniejsza ryzyko wypadku o 47% i to wydaje się być dużo bardziej miarodajnym wynikiem niż badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii.

Podobne kontrowersje budzi przepis o obowiązkowej jeździe w kasku. Badania sugerują, że kolarz jadący w kasku powoduje zwiększone, fałszywe poczucie bezpieczeństwa zarówno ze strony rowerzysty, jak i ze strony kierowcy samochodu.

Według statystyk na brytyjskich drogach zginęło przed rokiem ponad 100 osób, a niemal 3,5 tysiąca osób zostało poszkodowanych. Minister transportu Wielkiej Brytanii, Jesse Norman, zapowiedział, że rząd przeprowadzi konsultacje w sprawie obligatoryjnej jazdy w kaskach i z elementami odblaskowymi.

Poprzedni artykułLeonardo Basso trzydziestym kolarzem Team Sky?
Następny artykułPolski Związek Kolarski traci kolejnego sponsora
Licencjat politologii na UAM, pracuje w sklepie rowerowym, półamatorsko jeździ rowerem. Za gadanie o dwóch kółkach chcą go wyrzucić z domu. Jeśli już nie zajmuje się rowerami, to marnuje czas na graniu w Fifę. W trakcie Tour de Pologne zazwyczaj jest na Woodstocku.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments