Fot. rondevanvlaanderen.be

Były mechanik drużyny Saxo Bank, Rune Kristensen, powiedział duńskiemu portalowi Ekstrabladet, że jest niemożliwe, aby Fabian Cancellara ukrył w swoim rowerze silnik, ponieważ bez problemu zostałoby to odkryte.  

Rune Kristensen, obecnie mechanik Quick-Step Floors, pracował w drużynie Saxo Baku, gdy Fabian Cancellara w 2010 roku wygrał Tour of Flanders i Paryż-Roubaix. Duńczyk ustosunkował się do oskarżeń byłego kolarza Phila Gaimona, jakoby Szwajcar właśnie w tych dwóch wyścigach korzystał z mechanicznego dopingu. 

W 2010 roku byłem mechanikiem Saxo Banku na dwóch wyścigach i współpracowałem ze stałym mechanikiem Cancellary, Rogerem Theelem. Wspólnie składaliśmy wszystkie rowery drużyny na kampanię wiosennych klasyków.

Gdyby w rowerze Cancellary ukryty był silnik, odkryłbym to. Nie było możliwe, aby tego nie zauważyć. Rowery Fabiana były przechowywane tak jak wszystkie inne, więc nie było sposobu, aby coś w nim ukryć

– powiedział Kristensen.

Tymczasem Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), bez związku z oskarżeniami o doping mechaniczny wobec Fabiana Cancellary, mianowała nowego menedżera ds. sprzętu i walki z dopingiem mechanicznym – został nim były kolarz Jean-Christophe Péraud.

Niewykluczone jest także to, iż UCI podejmie dochodzenie w sprawie oskarżeń Phila Gaimona. Rzecznik organizacji powiedział tygodnikowi „Cycling Weekly”, że nowo wybrany prezydent David Lappartient „nie wyklucza wszczęcia dochodzenia, zwłaszcza, że zostały ujawnione nowe informacje”.

Przypomnijmy, że walka z moto dopingiem jest jednym z priorytetów Lappartienta. Francuz deklarował to już w kampanii wyborczej i podtrzymuje te obietnice w pierwszych tygodniach urzędowania na stanowisku szefa Międzynarodowej Unii Kolarskiej.

Poprzedni artykułMaxime Bouet kontuzjowany
Następny artykułVuelta Valenciana otworzy sezon w Europie
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments